/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sømpistol med kompressortilslutning
Fra : Peachez
Vist : 998 gange
140 point
Dato : 10-11-10 19:08

Hejsa
Ja det lyder måske sjovt, men jeg har mildest talt ik en klap forstand på det, som jeg skal prøve på at forklare og jeg ville give flere point, hvis jeg havde det, men det har jeg desværre ik..

Min kæreste var i gang med at sætte fodlister op ved hjælp af en sømpistol som er tilslutte en kompressor og pludselig virkede den ik mere Den skyder bare luft selvom der sidder søm deri. Vi har prøvet at sætte nogle andre søm i, men den vil bare kun skyde luft.

Er den gået helt død eller er der noget, som jeg kan gøre?

Jeg kunne ik finde modellen på google, men ser meget gammel ud i forhold til de andre på deres hjemmeside, så jeg tror, at det er en udgået model. Bostitch BT1350 tror jeg.

Jeg håber, at der er en eller anden som kan kode mit volapyk sprog

God aften
Venlig hilsen
Line

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 10-11-10 19:30

Hej Line

Bostitch BT1350 ser for mig ud til at være søm / stifter og ikke navnet på pistolen???
Prøv at smøre den lidt med tynd olie der hvor slangen sættes på. Det er nødvendigt med smøring en gang imellem hvis ikke kompressoren er monteret med en tågesmører (men det er ikke normalt hjemme)
Det kan være årsagen til at den ikke skyder stifter ud -hvis ikke der er ændret på luft trykket skulle ikke dette være problemet.
Men prøv at smøre lidt med tynd olie de steder som kan bevæge sig og lidt i studsen hvor slangen sættes på.
prøv dette først.

Mvh Sverola

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-11-10 20:00

Der kan sidde et stift i klemme.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-11-10 22:57

prøv at skubbe sømmene med op magasinet samtidig med at du skyder. det kan være, at det er de forkerte søm du bruger, og at de går for stramt i fødegangen. ellers skal du kigge efter om der er gået et søm i klemme i pistolnæbbet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-11-10 06:49

Og sikkerheds bøjlen skal jo være hvet tilbage for at sden kan skyde. Dvs. hvis du ikke trykker pistolen ned mod pladen/fodlisten og sikkerheden skydes tilbage så kan de ikke. Man kan i snævre tilfælde selv holde bøjlen tilbage hvis men i et hjøren eller lignende ikke kan komme til

Men alt det foregående med stift i klemme osv. skal tjekkes først.

Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 15-11-10 08:37

Hejsa
Det er ingen af de overnævnte ting :( Men tak for svarende