/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tykkelse på Køkkenbords plade
Fra : hellequaade
Vist : 3766 gange
50 point
Dato : 10-11-10 17:20

Hej!
Har lige opdaget at den kogeplade jeg har udset mig kræver en bordplade tykkelse på 3,8 cm....min bordplade er bestilt i 300mm.... kogepladen er fra Ikea og hedder FRAMTID HINF4T
Hvad så...kan jeg så bare ikke få sådan en? ser ud til at samtlige kogeplader fra Ikea kræver en tykkere plade

MVH Helle

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-11-10 18:27

Hejsa.
Så vidt jeg kan se har de en del bordplader i 3.8 cm.
Prøv at tage en snak med dem og hør om ikke den kan "byttes".
http://onlinecatalogue.ikea.com/2011/range_brochure_kitchen/DK/?ICID=KOEKKENFORSIDE_AD4_KOKKENBROCHURE

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-11-10 18:39

mener du ikke 30 mm ,ellers er der noget om dybde , kontra tykkelse du har misforstået.

Det er sikker fordi den skal sidde i en udskæring i køkkenbordspladen. Hvis pladen er tyndere vil komfuret rage nedenud og være i vejen for diverse underskabe og skuffer.

Det kan sikkerrt klares med en tilsvarende udskæring i underskabet og montering af en tilsvarende sænket hylde.
Det afhænger helt af køkkensystemet om det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-11-10 18:53

Jeg vil sige ligesom transor.

Det afhænger af skabet nedenunder. Da jeg havde bordkomfur, tog det
bare noget af pladsen i skabet.
Skabet var konstrueret til, at man evt. skulle have et betjeningspanel under bordkomfuret- men betjeningen foregik ved siden af pladerne.
Så kom der en plade på som dækkede af i fronten og den øverste hylde var sat lige under komfuret-altså den kunne ikke bruges.

Måske du slet ikke skal have skab nedenunder, men nogle hylder til gryder mv. på riste og åbent.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-11-10 20:02

Komfuret er 53 mm tykt, så hvor de får de 38 mm fra ved jeg ikke. Jeg er dog ret sikker på at du bare kan sætte en plade under bordpladen der hvor komfuret er, så komfuret tror at bordpladen er 38 mm tyk. Men det vil selvfølgelig rage noget ned i skabet/skuffen neden under.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-11-10 23:01

det betyder ikke noget at komfurdelen rager nedenfor bordpladen. men der kan være oget med de beslag der bruges til at spænde komfuret fast med. i så fald kan du lægge en ekstra plade under der hvor komfuret skal spændes fast.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-11-10 07:25

Du limer bare en 9mm MDF plade på undersiden af borpladen, på det område hvor komfuret skal monteres, og ja, så rager det lidt ned i underskabet, men du kan få den bordplade du har bestilt, og mister højest en enkelt skuffe

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 11-11-10 16:38

Hmmm bordpladen er 30 mm og kropuset til skabet har jo også en tykkelse maske 12-15 mm og der giver da mere end 38 mm.

Bassebo.....

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 11-11-10 16:38

Mon så ikke det går....:)

Kommentar
Fra : hellequaade

Dato : 12-11-10 11:48

Tak alle sammen!...... Tømreren sir det ik er noget problem...og ham må jeg stole på for det er min søn ..... jeg kunne ikke ændre tykkelsen på bordpladen for den er for længst bestilt efter mål!

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 12-11-10 16:09

Husk nu at lukke tråden og bedøm efter dig...