/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Maritimt festtema
Fra : timses
Vist : 2438 gange
300 point
Dato : 08-11-10 15:16

Hej Alle
Skal i december til tema julefrokost med maritimt tema. Vi er 2 (mand og dame), og vi vil rigtig gerne være noget andre ikke lige har tænkt på. Nogen der har nogle ideer... ???
Inden 10 dec.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-11-10 15:24

Eventyr pirater træskibe dødningeflag rom i tønder selskabslege med reb aftenens bedste udklædning - præmie: en flaske rom.

Eller hold julefrokosten på Fregatten Jylland (med udklædning).

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-11-10 15:29

Prøv at lave en brainstorm, så dukker idéen pludselig op - lidt lissom i mit forrige indlæg.

Hvis jeg kommer på andre idéer, skriver jeg dem herinde.

Hanne

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-11-10 16:24

Dykkerdragter ?

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 08-11-10 17:48

I sommer gik jeg i havn i Rungsted og spurgte adskillige i sejler-tøj om faciliteter for sejlere. Problemet var, at de overhovedet ikke sejlede - de ville bare så gerne se sådan ud. Da det ikke er saison forat vise sig frem på havnen og i derfor ikke kan lure, vil jeg anbefale :
Havfrue og havmand.
Fisk og blæksprutte.
Reje og net.
Fiskere i waders gør sig mulgivis godt på dansegulvet
Skulle familien ligge inde med en admiralshat - er i nok temmelig ene om dén hovedklædning.
Der er naturligvis også galej-slaver..
Rigtig god fornøjelse !

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-11-10 18:23

Ha, jeg ville tage fusen på dem alle, og klæde mig ud som brandmand... altså redderen og ikke goblen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-11-10 18:55

Jeg ville bare tage min unifinform på

I skal synge sømandsviser den hele aften/nat og lytte til Fisker Thomas.

Hvad med at hyre en harmonikaspiller? Så er Shanty-stemningen ved at være der.

Eller.. Skatteøen med papagøje og træben og og og.. romkager, beskøjdere, romfromage, romtoddy...

Konkurrence i knob og stik eller signalflag eller morse (så er der ikke så stor chance for, at nogen vinder, men I får et godt grin)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-11-10 19:00

Camillasmoster, spørger skal klædes ud, ikke selv afholde festen - hvis jeg ellers har forstået spørgsmålet rigtigt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-11-10 19:35

Wuuups, Nordsted1 - min kreativ-hjerne var ikke til at stoppe igen

Jammen, så er der jo Skipper Skræk, pirat med det hele, Agnethe og Havmanden, Den lille Havfrue.

Hvad med nogle dyre/fiske-arter?

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 08-11-10 20:25

Åh, ja ! Skipper Skræk og Olivia - bedre kan det ikke blive !

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-11-10 20:34

Det er ihvertfald et skøøønt par!

Sig til, hvis jeg må hjælpe med idéerne til selve kostumerne! (uden beregning!)