/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Maling af loft i badeværelse
Fra : lykke1
Vist : 2481 gange
50 point
Dato : 07-11-10 09:59

Jeg vil gerne give loftet i badeværelset en gang maling, for at friske det lidt op. Nu er mit spørgsmål så, om jeg skal bruge vådrumsmaling, eller det vil være ok at bruge en alm. vægmaling i god kvalitet i glans 10.
Loftet er gipsplader og er malet flere gange med vådrumsmaling for 5-6 år siden.
Er der nogen som vil komme med input, vil jeg være meget taknemmelig

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-11-10 10:16

Hvis du har for vane at vaske loftetet - når du bader, skal det være vådrumsmaling...

Men elleres er almindelig lofthvidt, godt nok til formålet...
vh Ben

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 07-11-10 10:18

Du skriver vægmaling. Hvorfor ikke loftmaling? Det må være det rigtige.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 07-11-10 10:42

Loft maling og vægmaling. Det er ligegyldigt. Formålet er det samme nemlig at friske op.

Der fåes malinger som hedder Loft/vægge. Det er som regl med en max glans på 5.

Jeg har lige malet lofter hos en kunde der ville ha glans 7. Det var en vægmaling som kom derpå.

Så du kan bruge begge dele. Du skal bare vælge din glans.

Men jeg vil vælge en vådrumsmaling efter som det er det som er på i forvejen. Plus du kan være uheldig at en alm loftmaling "krymper" på vådrumsmalingen da den helt sikkert er højere glans end den du maler på. Og mere glans gør at den kan "strække" sig mere. Lige som elastik.

Men god fornøjelse med malerarbejdet.

Hilsen Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-11-10 11:13

Som andre har sagt her før: Brug vådrumsmaling
God arbejdslyst.

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 08-11-10 18:19

Du må jo vurdere valget i forhold til, hvor højt der er til loftet, om der er vindue, hvor mange i er og hvor godt, du / i vil lufte ud i det daglige.
Du undgår stort set mug med vådrumsmaling.
Du undgår også, at fugt trænger opad.
Smart og sundt !
Du kan også bruge oliemaling - afhængig af bunden.
Hvidtekalk med tapet-klister og Atamon, hvis rummet er meget vel-ventileret, så det holdes tørt.
Sempexo er å godt...

Husk god ventilation, hvsi du snupper en "ond" maling.
Drik mæk til !

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-11 23:13

Hvo'n syn's du selv det går?
http://www.kandu.dk/Spg153559.aspx