/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Tvangsfjernelse ... inf. til pårørende
Fra : Dellen
Vist : 834 gange
50 point
Dato : 06-11-10 00:31

Kort og godt. Hvem har den juridiske pligt til at underrette en mor, der ikke har forældremyndigheden, om at hendes barn er blevet tvangsfjernet fra sit hjem hos faderen, som hun ingen kantakt har med.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-11-10 01:35

Umiddelbart vil jeg sige, at det er der ingen der har når moderen ikke har forældremyndighed.

men hvis nogen har, er det de myndigheder der har foranlediget tvangsfjernelsen

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-11-10 06:03

Ingen

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 06-11-10 08:51

Ingen da hun jo ikke har noget med barnet at gøre.

Rent moralsk burde faderen gøre det, men har selvfølgelig ikke pligt til det.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 06-11-10 16:15

Hvis børnebidraget betales direkte til forældre myndigheds indehaveren så vil man få besked om at det skal betales til kommunen i stedet.

Hvis kommunen udlægger bidraget vil man ikke få noget at vide.

Kommentar
Fra : Dellen

Dato : 09-11-10 20:45

Tak til alle.
Hvis der virkelig ikke er nogen juridiske forpligtelser for far og myndigheder for til at underrette en mor om hendes barns tvangsfjenese, ja så er der efter min mening en stor fejl i lovgivningen. Den moralske pligt er der uden tvivl, men den er der ingen der tør følge for ikke at komme i konfikt med det juridiske.
En speciel tak til HUGO-BØRGE, der kan udlede, at moren ikke har kontakt med barnet, da hun ikke har forældremyndiged! "-Rent moralsk burde faderen gøre det, men har "selvfølgelig" ikke pligt til det-"
-Og hvorfor skulle det så være en selvfølge! -Og jeg kan oplyse at manglende forældremyndighed ikke nødvendigvis har noget at gøre med manglende kontakt til barnet!

Kontakten har dog været vanskeligjort, da faren ikke vil have kontakt og han gør alt for at svine moren til og nedgøre henden i barnes påhør. Kontakten har hovedsaglig været telefonisk, hvor faren har siddet i baggrunden og animeret barnet til sjofelheder og grinet højt i baggrunden.
Det er hårdt for en mor at finde ud af via dagspressen på Nettet, at hendes barn er blevet tvangsfjernet for flere dage siden -Ikke at kunne få inf. fra far eller myndigheder pga. manglende forældremyndighed.

MAN siger at tvangsfjernelse er sidste udvej.
Men hvorfor kontakter myndighederne så ikke moren og undersøger mulighederne for at bo hos hende og evt. muligheden for at få forældremyndighed, helt eller sammen med faren.
Det kunne være interessant at høre fra nogen der VED noget, jurister, sagsbehandlere, forældre i samme situation, o.a