/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Fjernundervisning / Spørgsmål
10  jensalexa.. 300
Digital box
Fra : bewi
Vist : 393 gange
475 point
Dato : 05-11-10 16:36

Jeg har et ældre fjernsyn, som jeg købte en box til, da signalerne blev digitaliseret sidste år.
Problemet er, at flere af programmerne er der kun lyd på, og skærmen er nærmest gul farvet og så står der "kryptering af kanal" .
Er der en som har en ide om at" ophæve" sådan en kryptering.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-11-10 17:17

Det kan du kuin ved at købe dig adgang til kanalen. Den er sikkert en dal af en pakke.
Hvilken kanal snakker vi om.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-11-10 17:38

uden betaling og dekoder har du kun adgang til DR , tv2 og evt en lokaltvkanal.

Derudover nogle svenske eller tyske kanaler afhængig af hvor du bor og hvor god antenne du har.

Kommentar
Fra : bewi

Dato : 05-11-10 21:16

Det er charlie--zulu--og nogle flere som jeg ikke lige kan huske nu, men min nye fladskærm i stuen går de fin igennem både med lyd og billede, og jeg har kun alm. antenne på loftet, som vi har haft altid, men med boxen er der kun lyd.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-11-10 02:49

Så har dit stuefjernsyn en indbygget dekoder , med kort og abonnement.
Hvis din box også er med kort og abonnement er der bare en for dårlig antennetilslutning.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-11-10 14:07

Er det en MPEG 4 boks du har, så kan den kun tage. DR1, DR 2, DR UPDATE og TV2.
Kan du kun modtage lyd eller dårligt billedsignal, så er det enten kabelforbindelsen eller antennen du skal have kikket på.

Det kan selvfølgelig også være opdatering af softwaren i boksen - eller du kan nulstille og geninstallere kanalerne igen.

Kommentar
Fra : bewi

Dato : 06-11-10 14:24

Jeg har fundet ud af det ,jeg var i bilka og talte med tv afdelingen, det var tv 2 som havde en reklame ting i gang, alle med en alm. antenne kan fra den 1 til 14 november tage disse programmer
tak til jer der svarede. bewi

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-11-10 16:03

Ja for vi er enige i at Charlie og Zulu er betalingskanaler.