/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mikrofon virker ikke...
Fra : Westwod9830
Vist : 1018 gange
100 point
Dato : 04-11-10 12:56

Hvordan får man lyd ud af en mikrofon når den er sat til computeren?

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 04-11-10 13:17

Citat
Hvordan får man lyd ud af en mikrofon

hvis du får lyd ud af et mikrofon så er det nok ikke et mikrofon

skal du bruge det til skype , msn, ventrilo??

Kommentar
Fra : Westwod9830

Dato : 04-11-10 13:20

Jeg ville bare ha lidt lyd ud af højtallerne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-10 13:31

ind i - kontrolpanel - og - lyd -

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-11-10 14:09

Har du sat mikrofonen fast bag på computeren eller i et stik i højtaleren? For hos mig virker det kun hvis den sidder i stikket bag på computeren.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-11-10 16:49

Er lydkorts driveren installeret ?

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 04-11-10 22:56

Og du har selvfølgelig sat mikrofonens stik i den røde mulighed, ikke og vinklet det af i pop-upen, du får ved at dobbeltklikke på procesliniens højttalerikon
VH
Leif

Kommentar
Fra : thahygum

Dato : 05-11-10 17:17

Drejer det sig om en Acer emachines G525 med Windows 7?

For en sådan er det lige lykkedes mig af få en Trust microfon til at virke. Den burde blive registreret første gang den sattes i det røde hul, men sådan gik det ikke. I stedet gav den bare anledning til støj.

http://global-download.acer.com/GDFiles/Driver/Audio/Audio_Realtek_6.0.1.5904_W7x86W7x64_A.zip?acerid=633918943454347781&Step1=Notebook&Step2=G Series&Step3=G525&OS=721&LC=da&BC=eMachines&SC=PA_6E

Marker hele linket her og sæt det ind i en browsers adresselinje.
Herved hentes en ny driver til det indbyggede Realtek HD lydkort. Pakken udpakkes og setup.exe køres. I første fase sker der automatisk en afinstallation af eksisterende driver, herefter skal der genstartes. Setup.exe køres igen, til slut genstartes, - og så virker det første gang mikrofonen sættes i det røde hul.

( Mon ikke http://www.realtek.com/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false
direkte fra Realtek ville gøre det samme)

Efter installationen af denne driver virkede mikrofonen.

Iøvrigt måske lidt ejendommeligt, at denne Acer emachines er udstyret med webkamera dog uden indbygget mikrofon)

Generelt vil det være en god ide at gå til Lyd via Kontrolpanelet og lige sikre sig, at alle enheder er aktiverede.

I Skype vil et besøg i Funktioner. Indstillinger Lydindstillinger måske være formålstjenlig.