/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Gammel til ny Mac
Fra : myg
Vist : 521 gange
200 point
Dato : 02-11-10 17:59

1. Hvordan får jeg al min opsætning af mail, skrivebord, programmer osv. med fra den gamle til den nye Mac ? Jeg bruger SnowLeopard. Jeg har en extern HDD, hvor jeg vil gemme det hele på til jeg får den nye Mac.

2. Hvordan kan jeg slette papirkurven helt. Der er en del filer, som den påstår jeg ikke har rettigheder til, og jeg kan ikke se der skulle være noget specielt med dem (kender de fleste som "hjemmelavede") ????

Meget gerne hurtigt svar Tak

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 02-11-10 20:04

Citat
Der er en del filer, som den påstår jeg ikke har rettigheder til, og jeg kan ikke se der skulle være noget specielt med dem (kender de fleste som "hjemmelavede") ????

Prøv at kigge på filernes INFO (marker en fil og tryk æble+I) og tjek under "Deling og tilladelser"om du måske (ved en eller anden sær fejl) har fået frataget rettigheder, så der nu kun står "Skrivebeskyttet" ud for dit navn.

I så fald: tryk på hængelåsen i nederste højre hjørne og vælg "Læse og skrive" ud for dit navn.
Finder vil nok bede om adgangskode, før du får lov til at åbne hængelåsen.

Håber det hjælper på sletteproblemet.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 02-11-10 20:33

vigil @ desværre er de ikke låst.
Alle dem jeg har tjekket har permission læs og skriv

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 03-11-10 05:57

Det er længe siden jeg har brugt den funktion med ikke at kunne slette alt i papirkurven.
Inden du trukker på tøm papirkurv i rullevinduet for oven skal du holde "ctrl" tasten nede samtidig, eller også er det alt eller æble tasten. det er en af disse taster samtidig med at du klikker på tøm papirkurv.

De andre ting tror jeg ike du kan overflytte fra din gamle MAC med OS9 til den nye med OSX.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : myg

Dato : 03-11-10 07:03

Hej H-B

Det var "alt"tasten
Tak for hjælpen.
Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt af hensyn til det andet spørgsmål (jeg bruger OSX v. 10.6.4 nu)