/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Hvem opfandt motoren?
Fra : TgmaT
Vist : 569 gange
20 point
Dato : 01-11-10 09:12

Jeg har et project om motoren og jeg vil være meget glad vis i kunne svare på mit spørgsmål inden en uge

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-11-10 09:16
Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-11-10 11:47

Det link bliver du ikke klogere af.

Der fandtes fra oldtiden mototrer baseret på vandkraft , vind eller damp, Herons kugle bl.a.

Hvis du tænker på de moderne motorer med indre forbrænding , er der 2 hovedtyper. Den med ekstern tænding er opfundet af Otto og eksperter kalder den almindelige benzinmotor for en otto moter.
Diesel opfandt dieselmotoren, som tænder ved indre kompression.
Sterling motoren , gasturbinen og flere andre er vel ikke dem du spurgte til.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-11-10 16:47
Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-11-10 17:38

transor, du glemte Skafte-Rasmussen motoren, altså totakteren samt wankel (rotationsmotoren)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-11-10 20:19

Nej de var i kategorien flere andre.
Wankelmotoren regner jeg nu til kategorien af otto-motorer. Skafte rasmussen er for mig en driftig industrimand , men ikke en egentlig opfinder. Men jeg lader mig gerne belære, hvis du ved bedre.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 02-11-10 01:45

Nej, jeg tør ikke påstå noget, mener bare at have læst et sted, at det var hans konstruktion, men det kan da godt være, at han bare nyttigjorde den.