/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Job i fakta
Fra : xZagros
Vist : 683 gange
45 point
Dato : 31-10-10 23:04

hei!

Jeg vil gerne have min egen hest og derfor vil jeg gerne have et job men hvor meget kan jeg få for at arbejde i fakta og må/kan jeg arbejde i fakta

Jeg er 14 år

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 55 point
Dato : 31-10-10 23:17

Her kan du se reglerne for hvor og hvornår og med hvad du må arbejde.

http://www.lederne.dk/sundhedsledelse/Temaer/ledelseafnyemedarbejdere/ungeogarbejde.htm

Du skal nok få mor eller far til at hjælpe dig. For der er specielle regler for en så ung som dig.

Men du kan bare gå ned i forretningerne og søge personligt eller du kan skrive nogle ansøgninger og så aflevere dem.

Men held og lykke med det.

Godkendelse af svar
Fra : xZagros

Dato : 31-10-10 23:26

Tusind Tak for hjælpen granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-10-10 23:48

Selv tak du og jeg håber du får hesten.

Kommentar
Fra : Safiren

Dato : 07-04-11 16:09

Generelt set gælder der den regel i detailhandlen (læs dagligvarebutikker) at du skal være fyldt 16, have afsluttet 9. klasses afgangseksamen og ren straffeattest før de vil overveje at ansætte dig..

Desuden så vil de fleste butikker gerne have nogen der kan sidde i kassen om aftenen (går ud fra at du går i skole om dagen ) og det må du først 2 måneder før du fylder 17 år. Hvis du bliver sat til at ekspedere kunder før du fylder 17 år så bryder er det ikke et sted du bør arbejde, for hvilke andre regelbrud kan de så ikke finde på at byde dig!

Ved ikke hvordan reglerne er i andre brancher men jeg har arbejdet en del år i detail og de er meget firkantede på dette område.