/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Problemer med periodisk stop af bilmotor
Fra : Shani
Vist : 2874 gange
50 point
Dato : 30-10-10 20:48

Jeg har en Kia Carnival 2,9 l, som har fået et problem, at den pludselig standser under kørsel og kan genstartes efter, at tænding er slået fra. Ind imellem vil den ikke starte, men ved at skifte gear under start, kommer den igen. Det kom efter, at jeg havde tanket 50 l. diesel, men tankstationen siger, at de ikke havde andre reklamationer på urent dieselolie. Min mekaniker har skiftet brændstoffilter og en kontakt til dieselopstart, men jeg har stadigvæk samme problem.

Er der andre, der har haft samme problem med periodisk stop midt ud på motorvejen???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-10-10 21:06

Det lyder som en defekt stopventil

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 30-10-10 21:12

Hej
Prøv engang og gå ind på kiaklubben http://kiaklub.dk/viewforum.php?f=7
der kan du også stille spørgsmål m.m
Jeg har selv Kia carnival 2,9 og fundet mange gode svar derinde.

Kommentar
Fra : Shani

Dato : 30-10-10 21:31

Tusinde tak for jeres svar og jeg vil gå ind og høre på den debat

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-10-10 10:02

Forstår ikke forklaringen. Hvis det er en dieselmotor. er der ingen tænding, du kan slukke for. Noget har du misforstået.
Ellers lyder det mest som en defekt kørekomputer, en dårforbindelse, eller en kritisk parameter, der overskrides.
Se at få den forbundet så fejlkoder kan læses ud.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 31-10-10 15:54

"Tændingen" kunne jo være en defekt magnetventil, der periodisk lukker af for brændstoftilførslen. Men hvorfor det skulle ændre sig ved, at rykke i gearstangen må stå hen i det uforklarlige.
Bortset fra det, er jeg enig med Transor: Få læst fejlkode på den.
Det andet kan kun blive en bunke gætteri.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 31-10-10 17:04

Hej
jeg har lige fået oplyst fra KIA det er en føler der er gået den koster ca 300 til 400 kr

Kommentar
Fra : Shani

Dato : 06-11-10 09:52

Det er mig igen.Allerførst tak for de gode råd. Alt dette skete under en jyllandstur hvor jeg gik i stå midt på storebæltsbroen, men heldigvis kom den igang igen. Da jeg kom til Fredericia, gik jeg til Kia på strandvejen. Her fik jeg så god behandling og god service, ligesom de kunne konstatere, at det var knastføleren , som var defekt. De bestilte en ny føler og skiftede den ud dagen efter. Det tog mindre end en time, alt imens jeg både fik kaffe og en god snak med andre meget tilfrededse KIA kunder. Efter denne diagnose og efterfølgedne udskiftning, har min Kia Carnival kørt , som aldrig før og glad var jeg. Det var dog et fantisk værksted, som jeg sent vil glemme med super god service

hilsen til alle fra den glade KIA kører

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 12-11-10 16:59

Dejligt, at der stadig findes seriøse steder, der har fattet, at det er kunderne de lever af.
Ikke lige det, man ellers hører mest om. Og dejligt, at du er glad og tilfreds.