/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
lån af penge
Fra : sashahenriksen
Vist : 1153 gange
20 point
Dato : 12-11-01 16:02

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig. Jeg er diabetiker og kan ikke betale mine regninger, insulin og har faktisk dårlig råd til at køre med det offentlige til og fra arbejde.
Jeg har talt for meget i telefon, samt købt en telefon taget nogle lån forskellige steder for at have lidt penge for at kunne komme frem og tilbage. Nu er jeg bare nået til det kedelige hvor jeg er endt i RKI.Jeg modtager 20 regninger hver måned og jeg har ikke overskud til at skulle betale 20 forksellige regninger de næste 10 år eller hvor længe det tager at få en gæld på godt 40.000 kroner ud af verden. Jeg vil gerne have et stabilt liv med god økonomi samt kunne passe min sukkersyge. er der et sted jeg kan samle min gæld et sted selvom jeg er i RKI?
Jeg tager geerne imod alt hvad der er at tilbyde.....jeg er desparart.

På forhånd tak
Venlig hilsen

Sasha

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-11-01 16:25

"sashahenriksen" <sashahenriksen.news@kandu.dk> wrote in message
news:wpRH7.92$Bs1.23569@news000.worldonline.dk...
> Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig.

Tag en snak med Advokatrådgivningen - som er gratis - om hvordan det står
med gælden - nogen enkelte gange kan det være bedst at gå konkurs, eller
måske kan du indgå forlig om betalingen!

Dernæst skal du desværre checke med en Socialrådgiver om der er nogle
tilskud til medicin osv. som du har misset - men det er der nok ikke siden
du har et arbejde (De folk, der roser vores "velfærd" er dem, som ikke har
prøvet at have brug for den!).

Hvis du har købt ting på afbedrag, kan du evt. lade være at betale: Ganske
vist mister du så tingene, når de kommer og henter dem, men du skylder så i
det mindste ikke noget væk og skal ikke betale afdragene mere.

> er
> der et sted jeg kan samle min gæld et sted selvom jeg er i RKI?
> Jeg tager geerne imod alt hvad der er at tilbyde.....jeg er desparart.

Der er masser af hajer, som lever af desperate mennesker!

Hvis du allerede *er* i RKI, kan du få problemer med at låne nogensomhelst
penge til en rente som du kan betale og hvis du ikke betaler, vil renter og
gebyrer hurtigt fordoble gælden.

Få¨fat i advokaterne og få hjælp til at lave en afdragsordning, som du kan
leve med.

Og drop mobiltelefon, ting købt på afbetaling og alt det andet overflødige
juks, som bare suger penge ud af lommen.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 12-11-01 18:39

Hej.
Som Frithiof Andreas Jensen skriver,--gå endelig din Kommune på "klingen",-der må jo være tale om livsvigtig Medicin,-så
må du skulle tilkomme Hjælp til din Medicin.
Jeg synes du skal samle alle din Regninger,-samt alt hvad vedrører din forskellige lån sammen, og gå op i din BANK.
Få en samtale med din Bankrådgiver--Han kan vejlede dig til en evt. løsning.

Mvh
Parkenss

Accepteret svar
Fra : laurenzio

Modtaget 20 point
Dato : 12-11-01 19:19

Hej Sasha,

En advokat/revisor vil helt klart kunne hjælpe dig videre. Men der findes også andre muligheder, uden at du skal ud på det sorte markede og låne penge til en hel ublu rente ( hvis inkassometoder man gerne vil undgå)
Find ud af hvor meget du sammenlagt skylder væk, samt din indtægt.
Kontakt DANSK GÆLDSRÅDGIVNING som også yder lån til RKI registrerede ( tlf 70223244 ) hermed kan du få din gæld ud af verden, og alene èt ( rimeligt ) afdrag.
Håber du kan bruge det til noget. Held og lykke med det.

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-11-01 23:03

Ok Sasha
Man kan jo starte med at sige du er jo selv skyld i alt din gæld,du må da have en købt en del siden du står med en gæld på 40.000 og modtager 20 regninger om måneden,jeg kender da også nogle der er diabetiker som selv må betale for deres medicin,personlig syntes jeg at insulin skulle være gratis og for den sags skyld alt slaks medicin som er livsvigtig Medicin burde være gratis,jeg syntes du skal tage en snak med din socialrådgiver,det er det vi har dem til,og høre hvad hun vil råde dig til at gøre
Jeg håber at det lykkes for dig at finde en ordenlig løsning på dit proplem,så du med tiden kan få et stabilt liv og en god økonomi
MVH og held og lykke Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-11-01 03:01

"sashahenriksen" <sashahenriksen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:wpRH7.92$Bs1.23569@news000.worldonline.dk...

> tager at få en gæld på godt 40.000 kroner ud af verden. Jeg vil gerne
> have et stabilt liv med god økonomi samt kunne passe min sukkersyge. er
> der et sted jeg kan samle min gæld et sted selvom jeg er i RKI?
> Jeg tager geerne imod alt hvad der er at tilbyde.....jeg er desparart.

Hvad med gældsernering ? - men der var et indlæg i gruppen her tidligere
prøv at se efter dette. hvor man ku låne et eller andet sted fra, selv om
man stod i rki.
så du via den vej ku slippe af med alt den gædl, og bare betale samlet til
et sted.

ops 40.000

Hmm skylder su-lån 30.000 til staten. har også regnet med 10 år her. men
det tager jeg nu ikke så tungt, har ikke de slemme problemer som du er
havnet i her,. men jeg håber du finder ud af det.

> På forhånd tak
> Venlig hilsen
>
> Sasha

--
Med venlig hilsen fra
Leif Andersen
Radikal Venstre
Icq 36558722
Tag 2 minutter af din internet tid
og se her http://www.mintmail.com/?m=1480459

Godkendelse af svar
Fra : sashahenriksen

Dato : 13-11-01 08:34

tak for svaret og tusinde tak for hjælpen
sasha

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-11-01 23:06

"sashahenriksen" <sashahenriksen.news@kandu.dk> wrote in message
news:wpRH7.92$Bs1.23569@news000.worldonline.dk...
> Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig. Jeg er diabetiker og kan ikke
> betale mine regninger, insulin og har faktisk dårlig råd til at køre med
> det offentlige til og fra arbejde.
> Jeg har talt for meget i telefon, samt købt en telefon taget nogle lån
> forskellige steder for at have lidt penge for at kunne komme frem og
> tilbage. Nu er jeg bare nået til det kedelige hvor jeg er endt i RKI.Jeg
> modtager 20 regninger hver måned og jeg har ikke overskud til at skulle
> betale 20 forksellige regninger de næste 10 år eller hvor længe det
> tager at få en gæld på godt 40.000 kroner ud af verden. Jeg vil gerne
> have et stabilt liv med god økonomi samt kunne passe min sukkersyge. er
> der et sted jeg kan samle min gæld et sted selvom jeg er i RKI?
> Jeg tager geerne imod alt hvad der er at tilbyde.....jeg er desparart.

Nu er 40000 kr. jo ikke alverden i penge.
Gå ned i din bank, og få en ordning med dem.

Med venlig hilsen
Bodil.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-11-01 23:50

On Tue, 13 Nov 2001 23:06:02 +0100, "Bodil Grove Christensen"
<grovebgc@post8.tele.dk> wrote:

>Nu er 40000 kr. jo ikke alverden i penge.
>Gå ned i din bank, og få en ordning med dem.

Og hvad så hvis banken ikke gider at lave en ordning?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-01 10:30

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> wrote in message
news:3bf19958$0$335$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>

> Nu er 40000 kr. jo ikke alverden i penge.
> Gå ned i din bank, og få en ordning med dem.

Banker låner ikke penge ud til folk, der virkeligt har brug for et lån )

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-11-01 22:03

> Og hvad så hvis banken ikke gider at lave en ordning?

Hvis man har god samvittighed så kan man henvende sig til familie som kan
kautionere for en i en ny bank.
Det er vist den eneste mulighed når det er kommet så vidt.
Så må man sørge for at stramme balderne og begrænse _alle_ unødige udgifter
så man kan komme ud af kautionsforholdet hurtigst muligt og bevise overfor
den nye bank at man godt kan styre de ting.

--
Tonny

Kommentar
Fra : janesol

Dato : 02-06-02 22:35

STOP STOP ANG. DANSK GÆLDSRÅDGIVNING.
Tag aldrig kontakt til dette firma, da det er det rene fup. Tjek selv.De påstår at deres hjemmeside hedder dgr.dk men denne ejes af Djurs grupper som ikke har noget med dette fupfirma at gøre. De har hemmeligt nummer og hvis man er så heldig at få et lån hos dem er de så flinke at man ikke selv skal køre efter dette men mødes på et hotel. Udelukkende fordi der ikke findes noget kontor som man kan mødes på.
Deres fremgangsmåde består i at de "låner" dig penge men du får bare ingen i stedet holder de kreditorerne hen med en masse breve, og efter et par år skylder du dem en bunke penge for sagsomkostninger og du skylder også stadig dine kreditorer penge. Så sund fornuft, HOLD DIG FRA DEM.

Kommentar
Fra : StineB

Dato : 20-07-02 23:52

Hej Sasha
Har du en budgetkonto ?
Det er en af de vigtigste forudsætninger for at kunne holde orden på sin økonomi.
I din lokaltelefonbog vil du kunne finde SR-bistand. Det er en gratis, anonym rådgivning som ydes af socialrådgivere, en fast aften om ugen, ofte på det lokale biblioteks mødelokaler el.lign. Nogle steder er det også muligt at ringe til dem. De vil kunne oplyse dig om dine muligheder og rettigheder og vil nok også hjælpe dig med at opstarte en budgetkonto, det er som regel mennesker som arbejder i bistandsafdelinger i kommuner - og det er dem, som mener noget med at hjælpe, som vælger at lægge ekstra arbejdstid i rådgivning efter endt arbejdsdag.
Jeg tror ikke på, at du kan få gældssanering, man skal stort set altid have en gæld på flere hundrede tusinde for at få det.
Men saml alle dine kuverter, sorter dem i bunker, en for hver gældspost, og få på den måde overblik over hvem det er, du skylder.
Lav en liste over dine udgifter: husleje, el, fagforening, licens, forsikringer o.s.v. og få 3 budgetskemaer i din bank (så er der et parstykker til kladde) - få dem evt. til at sende dem hjem til dig.
Så er næste skridt at få udfyldt budgetskemaet, kan du ikke selv overskue det, så prøv hos SR-bistand.
Du skal også prøve at tænke over, hvordan nødvendige ting gøres billigst:
-det er billigst at købe et månedskort, frem for at købe billetter hver dag.
-det sparer mange penge at lave madplan, f.eks. bare til en uge af gangen, og køb ind hvad du skal bruge. Jeg laver madplan for en måned af gangen. Herefter tæller jeg sammen: Hvor mange gange skal vi bruge f.eks. hakket oksekød - hvor mange gram pr. måltid - hvor mange gram ialt - jeg køber det og pakker det afmålt i fryseposer med dato på. Det er et stort og kedeligt arbejde, men kun første gang, næste måned kan man se på den forrige og bruge meget af det. De måneder, jeg af en eller anden grund (f.eks. dovenskab) ikke får købt stort ind til den første, de måneder kan jeg virkelig mærke at jeg bruger mange flere madpenge.
- Prøv i en eller 2 uger at skrive alt ned, du køber. Måske køber du en del småting, som bliver til mange penge på en måned. 15 kr. om dagen ( en kop kaffe måske ) bliver til 450 kr. på en måned, de 450 kr. kan man bestemt sagtens bruge de sidste 3-4 dage før lønningsdag !!!
- frys alle rester ned og brug dem til pizzafyld eller rissotto eller bland dem i en dåse flåede tomater, give det nogle krydderier og spist pasta til - billigt og lækkert.

Endelig er der vil en Diabetikerforening, som måske også har en socialrådgiver, som kan hjælpe dig.
Måske er problemet ikke, at du ikke har penge nok, men at du er kørt ned og brændt ud og ikke p.t. magter at give den en skalle og få styr på det. Med det mener jeg, at det nok ikke er så håbløst, som du føler det, du har bare brug for lidt hjælp. HUSK - det er ingen skam at køre ned i en periode - det kan ske for os alle - men det er meget dumt ikke at søge hjælp til at komme op igen.
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 07-08-02 17:08

Hej StineB

Jeg kan kun sige at jeg er helt enig med dig i alt hvad du skriver, bare synd du ikke har fået respons fra Sasha, jeg håber da ikke hun er faldet i "kløerne" hos Dansk Gældssanering, men hun accepterede jo svaret, så det er hun jo nok. Det er utroligt at folk i deres desperation, kan blive så naive og lade sig lokke af sådanne firmaer. Jeg læste i avisen den anden dag om en mand som også var røget i deres "fælde", og han havde troligt sendt alle "rudekuverter"
videre til dem UÅBNEDE, som de bad om, og det viste sig så at de i over 1 år IKKE havde haft kontakt med en eneste af dem han skyldte penge, så resultatet er nu at han skylder det dobbelte væk. HVOR NAIV har man lov at være.

Til Janesol
Jeg håber du har lært noget og har fået det bedre økonomisk, jeg ønsker dig alt mulig held og lykke

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 07-08-02 18:23

Da jeg skrev mit indlæg for 9 mnd. siden, var jeg ikke klar over hvilken metode der blev arbejdet udfra i disse "firmaer". Jeg har aldrig selv været i klørerne på dem.
Jeg henvendte til en annonce set i søndagsavisen. Jeg har jo ikke muligheder for, at tjekke oprigtigheden bag denne.

De sidste par uger har EkstraBladet haft en lignende debat, hvor jeg har fået en del større indsigt i at SAMTLIGE firmaer som tilbyder sin "expertice" til gældsplagede Danskere er mere eller mindre fup og svindel, dog med visse undtagelser.

Desvære blev spgsm. lukket efter kun ca. 4 timer. Men det kunne da være fedt med en tilbagemelding fra Sasha, så vi kan høre hvordan der reelt er gået hende.

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : 120102825714

Dato : 22-08-02 15:51

Hej Hvor kan man ellers få hjælp til et lån når man står i RKI. som man jo gerne vil ud af igen.
Kan i hjælpe mig til et set, hvor man kan låne. Gerne så hurtig som muglig.

hilsen annelise v

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 05-02-03 00:46

Kontakt OMEGA LÅN A/S på www.omegalaan.dk - de er seriøse - og rimelige!!!

ADVARSEL: Hvis OMEGA ikke kan hjælpe dig - så pas på - jeg har stiftet kendskab til flere andre, der virkelig har
været alt for dyre.
hilsen
birgit

Kommentar
Fra : sth77

Dato : 04-03-03 02:17

Problemet med omegalån er jo, at man skal eje noget af værdi (hus, bil el. lign) Hvis ikke man gør det, så kan de ikke hjælpe.

sille77

Kommentar
Fra : mistermonty

Dato : 11-04-03 02:11

Hej
Vi har igennem ca.10 år været så dygtige at oparbejde en gæld på ca.300.000.
Det går først rigtig galt, når man bliver ligeglad med at tage i fogedretten hver 6md.
I mellemtiden bliver man jo rent faktisk ældre og klogere,og med 3 børn sat i verden
får man et andet syn på livet.Vores største ønske og drøm er da selvfølgelig at få det
ud af verden og starte på en frisk.Købe hus og bil som alle andre men,men vi hører til
dem der har prøvet ALT! Vi har søgt hjælp hos familie,banker,gældssanering,afdrags-
ordninger,arbejdsgiver,en rig moster i udlandet,samt forsøgt at klare alle problemerne
selv.Det kan man bare ikke! Alt dette tærer på en familie,men vi giver ikke op.
Vi har nu taget kontakt til en familie rådgiver på vores kommune, og endelig begynder
det at lysne lidt. Vi har fået bevilget en psykolog,så man kan finde roden til alt denne
gæld og 50% friplads til børnene.Dernæst tilbud fra rådgiveren om hjælp til at få styr på alle vores papirer,som nemt bliver uoverskueligt.Det faktiske ang. gælden er at kommunen i sjældne tilfælde rent faktisk har en paragraf hvor de kan hjælpe sådan nogle som os.Dvs.De går ind og forhandler gælden længst mulig ned,og derefter betaler
gælden,så skal man så afdrage dette til kommunen.Formålet med dette er for os, at få gælden samlet til et sted og blive slettet i RKI og få det betalt.Vi håber,det går igennem ellers er vi meget åbne for andre muligheder der kan hjælpe os.

Hilsen Mistermonty

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 19-05-03 18:25

Hejsa Mistermonty
Jeg er lidt spændt på, hvordan det er gået jer, og om kommunen kunne hjælpe jer.
I virker til at I gerne vil have styr på det hele, og det håber jeg at i får.

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 19-05-03 18:25

Hejsa Mistermonty
Jeg er lidt spændt på, hvordan det er gået jer, og om kommunen kunne hjælpe jer.
I virker til at I gerne vil have styr på det hele, og det håber jeg at i får.

Hilsen Nusnus

Kommentar
Fra : mistermonty

Dato : 20-05-03 13:46

Hej Nusnus
jeg kan godt forstå,at du er spændt på at høre hvordan det går.Det er sådan at kommunen har midlertidigt trukket sig ud af det hele.Nu kører vi så en gældssanering i gennem ved skifteretten,men nu har vi fået fuldstændig kontrol over alt gælden.
dvs.jeg har lavet et realistisk budget samt lavet en opgørrelse over hver vores gæld
samt det vi har til fælles.Det kræver de i skifteretten.Men det var faktisk meget rart at få det hele ned på et papir for så fylder det ikke så meget og det giver overblik.
Hvis denne gældssanering ikke går i gennem(hvilket vi ikke ved før om 3uger)så går kommunen ind i det igen.Jeg kan da også godt forstå,at de vil have alt andet prøvet først,inden de bare punger ud.Der er vel stadig håb forude.
venlig hilsen mistermonty.

Kommentar
Fra : Tinaj

Dato : 17-11-03 11:15

hvordan er det gået