/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Så døde min søn af Fantasy
Fra : bibsamie
Vist : 1191 gange
100 point
Dato : 27-10-10 20:44

Fortæl mig gerne hvad får unge mennesker til at eksperimentere med dette narko ?? han blev 26 år og døde søndag morgen i Nykøbing Sjælland

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 27-10-10 20:49

Citat
eksperimentere

det er jo lige det de gør...livet er spændende og alt skal prøves!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-10 20:56

Kondolerer

Det må være noget at det mest rædselsfulde en forældre kan komme ud for

Jeg føler med dig

Ja, de eksperimenterer, og tror ikke på at der kan ske dem noget, det sørgelige er bare, at der kan ske noget, selv ved første eksperiment

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 27-10-10 21:21

Nordsted1
takker

Politiet fortalte blandt andet at indtager man alkohol samt dette stof så er det en dødelig coctail og han drak ret meget

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-10-10 21:32

Også min kondolence.

Her er ord fattige.En barsk verden,vi lever i.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-10-10 21:49

Kondolerer mange gange.
Jeg har slet ikke fantasi til at forestille mig hvad du gennemgår lige nu.
Er yderst taknemmelig for det ikke er mig.
Mange tanker her fra Falster.
Pia Skov

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 27-10-10 21:52

det varmer med jeres hilsner

per

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-10-10 22:05

Hej Per...Kondolerer. Ellers ingen ord...De rækker alligevel ikke

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-10-10 22:05

Jeg kondolerer også, bare tanken om at miste en af mine sønne får det til at riske koldt ned ad ryggen.

I dag skal man ikkew have ret meget kendskab til kemi for at fremstille alverdens stoffer. Og de unge har så rigelig adgang til dem til diverse fester. Der er bare ingen der kan gennemskue hvad sådan et stof gør ved et ungt menneskes krop.

Men endnu en gang, hvor må det være forfærdeligt for dig.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-10-10 22:19

Jeg vil også gerne kondolere.

Som Klumme sagde: Ord rækker ikke....

Varme tanker herfra!

Hanne

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-10-10 23:17

De fleste unge vil gerne, eller bliver overtalt af sine venner til at prøve stoffer.
Det dumme er at når det sker så er de stive af alkohol. Jeg er sikker på at hvis folk var ædru når de testede stoffer, så ville disse ulykker ikke sket.Derfor vil jeg sige til alle der har tænkt at teste stoffer.Det er fedt at prøve,og du kan få nogle fede oplevelser som du aldrig ville fået hvis du ikke prøvede.Men vær ædru når du prøver og ikke tag alt på en gang. Tag det halve,Vent og prøv at mærke virkningen før du tager resten af stoffet.Selv om de der er vant til at tage stoffet siger at du skal tage så eller så meget,så er det ikke dig der har prøvet det,det kan virke forskellig på mennesker. Derfor skal man prøve sig frem.
Det bedste ville selvfølgelig være og holde sig væk fra stoffer, men ungdommen vil prøve. Hvis forældre eller skolen kunne lære børnene om hvordan de der absolut skal prøve stoffer,(og jeg taler jeg ikke om hash),
hvordan de skal tage dem sikkert, så ville vi ikke læse om alle de tragiske dødsfaldene vi gør nu.
alimak

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 27-10-10 23:41

Det gør mig ondt - 26 år er ingen alder !

Christa

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-10-10 03:45

Kondolerer - har været inde på siden flere gange i løbet af dagen - og ved slet ikke hvad jeg skal skrive. Det er dybt tragisk, og fuldstændig uforståeligt, og hvor føler jeg dog med jer.

Min yngste søn er 20 år, og jeg har virkelig fået at mærke, hvor ubetænksomme de unge opfører sig. Mentaliteten er blevet sådan, at det virkelig går ud på, at hælde så meget indenbords som overhovedet muligt. De lover, at holde øje med hinanden, men på grund af de store mængder af alkohol, - sanser de det ikke.
Søvnløse nætter for os forældre, - og ungerne finder det helt uforståeligt, at vi gerne vil have en sms i løbet af natten - og reagerer med at blive sure og irriterede - og fortæller at de er voksne og kan passe på sig selv.
Og når man ikke hører noget, og man ringer og sender sms èr, og der ingen respons er overhovedet, så er det godt nok svært at bevare fatningen. Og når man engang har oplevet, ens barn ligge på en bænk godt fordrukken, ja, så bliver man virkelig urolig for, om han går i havnen, eller om han er heldig at gå den rigtige vej!
De unge kan jo aldrig aldrig nogensinde vide, hvornår de har fået nok, for der er ingen stopklods, og heller ingen regler for, hvad man hælder i andre. I sommer blev vi ringet op af vores søn, om vi ville hente ham, for en 15 årig pige var gået omkuld. Nogle serverede "hospitalssprit", og syntes det var megaskægt, at hun bare drak det i et hug.
Det var en ganske forfærdelig oplevelse. Hun blev fragtet hertil - fuldstændig livløs.......
Hun havde heldigvis kastet voldsomt op. Vi kontaktede alarmcentralen for at høre, hvad vi skulle gøre!
Dette var til en ganske almindelig havefest med en ganske lille forsamling, og jeg tror ovenikøbet at forældrene i huset var hjemme!

Mange mange tanker herfra - håber virkelig, at I har nogen til at hjælpe og støtte jer med alt det, som i nu må igennem.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-10-10 06:54

Det gør mig ondt, Per. Det må være forfærdeligt at miste sit barn, uanset alder. Og netop dét at miste sin søn på denne måde virker så totalt meningsløst. Jeg har netop fortalt min datter på 17 om din søns skæbne, og jeg håber, at historien trods alt får hende til at tænke sig om.
Og mon ikke din søns kammerater også tænker lidt mere over tingene næste gang, de er til fest? Det håber jeg bestemt.

Jeg sender jer de bedste og varmeste tanker i denne vanskelige tid. Ville ønske jeg kunne tage lidt af smerten fra jer, men det må blive ved tankerne.

Skriv endelig, hvis du har brug for at "læsse af" et sted. Der er så mange dejlige mennesker her på Kandu, så hjertevarme kan vi i hvert fald give dig.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-10-10 10:39

Citat
Fortæl mig gerne hvad får unge mennesker til at eksperimentere med dette narko ??

Jeg tror det er den samme "drift",som ungdommen altid har haft,(også for 50 år siden) nemlig en naturlig nysgerrighed,efter at udforske det ukendte.Tilsat ungdommelig vovemod (overmod).F.eks. i min ungdom,var "udvalget af fristelser" bare ikke så stor,som idag.Ikke desto mindre,var der skam også unge mennesker,der kom "galt" afsted dengang.
Tilsidst,vil jeg bare ønske dig held og lykke.Og tro mig:En skønne dag,ser du igen lyset for enden af tunnelen.(Har selv oplevet noget i samme retning,med en søn.Dog ikke med så tragiske følger).Man får det på afstand,så man kan leve med det.Men man glemmer det aldrig.

Stadigvæk:Ord er fattige.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-10 11:02

Jeg kondolerer også.
Samt et par varme tanker, som sikkert ikke hjælper ret meget.
Du tænker nok:"Hvornår kommer jeg over det her" - det gør du ikke, men måske lærer du at acceptere det.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-10-10 11:07

takker så inderligt for jeres pæne ord og tanker

per

hvis man vil kan man se ham på facebook under Christian Hermansen

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-10-10 11:10

opdager lige at der er flere Christian Hermansen på fb.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-10-10 11:13

der er et billed af ham og sin hund under navnet

per

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 28-10-10 11:18

Vil gerne lige sige at det gør mig meget ondt, håber at du har nogen at snakke med om hans død.

Knus.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-10 11:21

Jeg tror det må være din søn

http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1389197281

Ufattelig trist at han ikke er mere

Om unge i hans omgangskreds lærer noget af det?? Nej jeg tror det kun er i en kort periode, så fortsætter de.

Mine unge har ialt mistet 7 venner i trafikken, den sidste en dreng på 19 skal begraves idag, alle kører pænt et par dage efter, men så koger benzinen i blodet igen

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-10-10 12:55

Nordsted1

Takker dig for at sætte henvisningen til min søn.

kh Per

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-10-10 13:26

Det gør mig ondt for dig, Per... Det er næsten det værste, man kan komme ud for, at ens børn dør så tidligt.

Måden han døde på, er nok nærmest et uheld.
Han har fået noget at drikke, og så tænker man jo ikke så meget over, hvad man gør. Og på et tidspunkt vil man måske gerne være lidt fuldere end man er, og så smutter der et par piller ned osse.....

Han har næppe pakket en "madpakke" hjemmefra, med piller og sprut...

Jeg har selv en søn, der drikker lige rigeligt nok... Og jeg er da altid noget bekymret for, OM han måske kunne komme til at tage noget ved siden af.. Selvfølgelig afviser han det totalt.... Men når man er fuld så KAN der ske ting, man ikke rigtig kan styre..
Når børnene er voksne, så KAN vi næsten ikke opdrage mere på dem.... Og hvis vi præker for dem, så kan det bare virke lige modsat..
Min søn er nu 35... så han -og jeg- har været heldige.. Indtil videre..

Jeg håber at du har nogen der kan sørge sammen med dig.
Først er der vel begravelsen og andre praktiske ting, der skal ordnes. Alt det praktiske kan være med til at man får bevæget sig lidt videre...

--Det er ikke noget, du skal komme over... Allerførst skal du forliges med, at det, der er sket IKKE ER DIN SKYLD....
Når nogen dør, så kan man så let få oceaner at helt urealistiske skyldfølelser: "Hvis bare jeg..." osv..
Det er helt almindeligt.
Selv da min gamle mor døde af alderdom som 90 årig, så havde JEG oceaner af skyldfølelse...

Prøv på at få snakket med nogen om det.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-10-10 16:42

Kondulerer

Det er barsk læsning. Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål og alligevel kender jeg jo godt nogle af de problematikker, og udfordringer som de unge, skal igennem i en verden hvor alle er sig selv nærmest. Jeg har selv 3 af slagsen.
De skal være på hele tiden, de skal helst ikke falde ved siden af. Nogle af de krav, som de stilles overfor, gør at de godt kan klare det når de er påvirket- i den situation er de verdensmestre. De tror selv helt og fast på det- uden at reflektere over at det er farligt. Desværre.

Når de een gang har oplevet den lykkefølelse det er, at kunne klare alt - kan det være svært at komme tilbage til virkeligheden.

Jeg håber ligesom andre har fortalt dig, at du har noget hjælp til at få bearbejdet denne sorg. Og ja, sorgen kan du ikke få væk, den vil altid være der- det handler mere om at finde en vej til selv at fungerer og være der for dem som er tilbage.

mange hilsner Smuller

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 28-10-10 22:15

Citat
eksperimentere med dette narko ??

KONDOL til dig:

MEN:

alting skal af prøves MINDST 2 X/ gange
din SØN har vel aldrig HAFT DET AF H_ TIL
har du/ i _ selv spurgt ham
HAR DU DET GODT
eller skal vi tllbringe NATTEN OVER og snakke UD
NÅR DET PASSEDE PÅ DIG___eller bare noget i den STIL/ mobil´z

------
det lyder lidt AF_ at du giver andre skylden
?????????
at SE på de LINKS, der dukkede op
ser han eller´s ud til at kunne klare sig SELV/ særdeles GODT
ikke en AFMAGRET lille unge....
hvor har du selv VÆRET i hans LIV
Lidt for BILLIGT, bare smide MIN SØN ER DØD
ud herinde = mangel på SORG, eller andet du ønsker videre behandlet
SNAK MED ?? asken... det kan JO _ så blive DIT (NYE) liv

ellers ligner han EN```af de hårde gutter, jeg ellers kender mange AF
som ALDRIG får kontakt// fra sin egen familie eller/
og SØGER det nærmeste og billigste, enten en familie / KANYLE
eller bare en TELENFON svarer, der aldrig er nogen hjemme på
OG derfor PISSER sig selv af H_til_ som din søn?

FRA MIN side FÅR DU KUN _= minus for FOR_ÆLDRE-SIDEN
bare for at være TRÆNGENDE efter = hvad du/ andre gjorde GALT
ligge din SØN ud herinde_
--
og det STÅR der IKKE.........
LÆSE
i stats-tidende
-------
MEN
mellem LINIERNE

OG SÅ KAN JEG ELLER GODT FORSTÅ
---
at klumme skal have en SKIDE hjælp
søg selv på KLUMME
--
det gør ONDT når lorten_ render OP igen

TJA:
den ryger garanteret = lige i byretten for
bg_hylere af KLUMME

hårde gutter dør ikke//

DE TAGER HJEM TIL FAMILIEN

HVAD SKAL MAN MED DEN FOR

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 28-10-10 22:19

Citat
HVAD SKAL MAN MED DEN FOR

HVAD SKAL MAN _ellers_ MED DEN FOR

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-10 22:41

Spam-free, det der kan du simpelthen ikke være bekendt.... gør os alle den tjeneste at gå i seng NU

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-10-10 22:44

ja ærlig talt Spam-free, du er gået over grænsen. Ingen af os kan gøre os til dommer i en sag, vi kender så lidt til. God nat med dig!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-10-10 22:51

Nu er spam-fri ude i abstinenser igen. Godnat.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-10-10 22:51

Jeg har hverken læst direkte eller i mellem linierne at det er "andres skyld"

Du er fandme langt ude der spam-free.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-10-10 11:23

Jeg vil også tage afstand fra spam-free`s indlæg.Lidt for nemt at sidde en aftenstund,i den lune stue
og spille hellig.
Hr. spam-free,tror du ikke ham den 18-19 årige,der pludselige ender i et vejtræ,med 160 km/t også har fået indprentet,hvor farlig bil og fart er.Alligevel sker det (næsten) daglig.
Det er den ungdommelige "appetit" på tilværelsen,der gør det. Vi kan jo ikke holde vore børn i hånden,til de bli`r halvtreds år.
Som beskrevet længere oppe,har jeg selv nogle "erfaringer",med de dele.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 29-10-10 13:02

SPAM-FREE
Du har tydeligvis svært ved at leve op til sociale normer, og du opfører dig emotionelt afstumpet over for andre mennesker. I det her tilfælde sparker du til en far, der allerede ligger ned.

Det er et gennemsyret usympatisk indlæg du har skrevet - føj for den lede ! du aner intet om omstændighederne.

_________________________________________________________________________________

Jeg undskylder Per, men kan ikke undlade at kommentere spam-free's indlæg !
Endnu en gang: det gør mig ondt, sådan en flot, stærk ung mand, der pludselig bliver revet væk. Skæbnen kan være hård, den kan ramme alle......

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 29-10-10 15:28

Hej bibsamie

Du beder om en forklaring på hvad der får unge mennesker til at eksperimentere med dette narko ??

Forklaringen er ganske enkel og natrulig.
Han manglede en rigtig leder.

Det kan lyde barskt, men sådan kan livet altså også være.
Det afhænger helt og aldeles af hvordan man lever det.

En af grundene til at jeg skriver dette til dig, er at jeg selv har en søn, som i 10-årsalderen,
var rigtig godt på vej til at tage livet af sig ved hjælp af flere former for misbrug.

Jeg var bare så heldig eller dygtig, ( eller begge dele) at jeg - i tide - fik øjnene op for
hvor "hunden var begravet", og fik ham - i kraft af min opvågning - ledet ind på en anden livsbane.

Så idag er han en voksen og selvstændig mand i et job hvor han er en kendt personlighed
i både det Vestlige og Østlige industrisamfund, og bor i øvrigt i nærheden af Nykøbing Sjælland.

Jeg håber for dig, og din familie, at du vil benytte dig af mine erfaringer.

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-10-10 15:41

Citat
gør os alle den tjeneste at gå i seng NU
Endnu bedre...spam-free, gør os den tjeneste at tage en overdosis af det lort du alligevel tyller i dig fra morgen til aften. Er du løbet tør..... spamfree, så gå ud og hæng dig. Du er en pestilens, en kræftbyld og din type er der ikke plads til nogen steder. Fy for satan, hvor er du noget af det ledeste.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-10-10 15:44

Er der ikke en bruger, som står på god fod med Kandu-teamet, som gider klage over det skumle møgdyr, så den blir drønet ud på lossepladsen, hvor den retteligt hører hjemme??

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 29-10-10 16:37

Hej Klumme.

Du klager over det skumle møgdyr, " spam-free " og mener at han skal drønes ud på lossepladsen, hvor den retteligt hører hjemme.

Jeg vil bare gøre dig opmærksom på, at meget af det på lossepladserne også er værdifuldt,
for eksempel er han jo et dårligt eksempel på opførsel, så han burde faktisk hjælpes til et bedre opførsel.

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-10-10 16:41

Citat
så han burde faktisk hjælpes til et bedre opførsel.
GLEM DET. Den psykopat er uden for nogen som helst rækkevidde. Er ren affald...deraf metaforen med lossepladsen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-10-10 18:37

For fa...., Spamfree er psykisk syg!

Stik liiige fingeren i jorden, før I dømmer ham (og andre), f.eks. til at være psykopat.

Fordomme mig her og fordomme mig der

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-10-10 19:27

Hanne.....Hvorfor skulle din husmandsdiagnose være mere rigtig end f.eks min. Det har btw intet med fordomme at gøre, blot en konstatering af, at denne spam-free gang på gang udviser en ualmindelig modbydelig og led adfærd. I mine øjne er den en spand menneskeligt affald, selv om ordet menneskelig, er et stort ord i forbindelse med denne spam-free.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 29-10-10 19:34

uanset hvem der er syg, og hvem der ikke er, så bør man respektere, at bibsamie netop har mistet sin søn, og derfor skal han ikke høre på spam-free's tåbeligheder.

Fair nok, at vi også skal tage hensyn til at spam-frree er psykisk syg og måske har et forkvaklet forhold til sine forældre, men jeg synes nu, det er rimelig nok, at vi andre stopper ham i denne tråd. Her hører han i hvert fald ikke hjemme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-10-10 20:23

Hej Per.

Ked af at din tråd bruges på denne måde, men jeg tænder helt af, når den type som spam-free vælter respektløst rundt som han gør. Jeg smutter fra tråden, men du ved hvad jeg mener og at jeg tænker på dig.

De bedste hilsener
Klumme

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 29-10-10 20:23

jeg skal lige nævne at vi var i kontakt med Christian HVER dag enten telefonisk eller personligt indtil i søndags lørdag var vi sammen så han har på ingen måde været svigtet som en person hentyder.

Per

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-10-10 00:36

Kære bibsamie.Du har stadigvæk min dybeste medfølelse og respekt.
Jeg synes det er flot (og klogt) at du skriver om det,her på Kandu.
Man er nødt til at dele det med nogen.Nødt til at "få luft".
Jeg husker vores situation tydeligt endnu,selvom det efterhånden er 15 år siden.
Man ligger vågen om natten,og hjernen bare hvirvler rundt.
Derfor vil jeg anbefale jer (hvis i ikke har det allerede) at få noget beroligende medicin.
Og måske få en tid ved en psykolog.Det kan være guld værd.Og det er nu i skal tænke på jer selv.
Jeg ved (lidt om) når verden ramler og man er faldet i den sorte hul.Man får lyst til at skrige: HVORFOR...... og fyldes bare med afmagt.

Endnu engang,lykke og held.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 30-10-10 02:25

Mosebaek

atter mange tak for din opmærksomhed, min kone har fået Stesolid 1/2 pr dag, men jeg tør ikke rigtig tage dem.

mvh
Per

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-10-10 07:14

Det lyder fornuftigt med 1/2 tablet for at kende virkningen. Det hjælper også på, at du får lidt søvn.
Kan kun sige, at det hjalp mig, da jeg var helt opløst af sorg, jeg græd og græd, sov ikke, og kunne ikke tale om det skete. Og uden pillen, havde jeg haft svært ved at deltage i begravelsen. Så går det helt galt, kan du ty til denne hjælp. Det virker ikke sådan, at hjernen står af, på mig virkede det sådan, at jeg blev mere afslappet og fik lidt hvile.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-10-10 23:58

Selvfølgelig skal man have at vide, når man ikke kan udvise den rette respekt i sager som denne.

Når du, klumme, får en spand kul, smider du jo osse en spand kul tilbage - skal dét være en fornuftig løsning - tal ordentligt. Nogle psykisk syge mangler et eller flere "filtre", som kan være årsag. Det er ikke en bakterie eller virus.

bibsamie - beklager disse afbrydelser i din tråd...

Endnu mange varme tanker i jeres svære tid.....

Hanne

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 31-10-10 08:39

Hej Per

Også min kondolance, det virker og er en næsten uoverkommelig situation at komme igennem.

Vi kender desværre alle unge livsglade mennesker, som bliver revet væk af forskellige årsager.
Spørgsmålet melder sig hver gang,- hvad skulle, kunne jeg havde gjort ?, i de fleste tilfælde har vi ikke en chance for at forhindre disse ting, da det er implusive handlinger under indflydelse af rusmiddler og gruppepres, i en eller anden form.

Unge mennesker har en fastgroet mening om, at de er udødelige, og kan klare alt. På en eller anden måde, er det det som skaber udvikling og vækst. Det er bare en ringe trøst for dem som står tilbage med smerten.

Måske kan du finde en form for tilgivelse af Spamfree´s udtagelser, hvis du tænker på, at han også har en far og mor og hvad de så, måske også går igennem. For den unge mand er meget langt ude, men det føelses register, som han komplet mangler.

I håb om at du må komme videre, og det gør du

Med venlig hilsen
Besserwisser

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 31-10-10 18:37

Fortsat mange tak for de pnæe tilkendegivelser jeg modtager, nu skal han bisættes i næste uge, og jeg vil vende tilbage efter dette.
mange tak

Per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-11-10 19:55

så er han sendt af sted til evig vile der kom 218 venner til hans bisættelse for at sige et sidste farvel, meget rørende.

Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal afregne det stillede pointbeløb, så jeg må nok lade dem stå i det uvisse.

Jeg takker meget for de mange tilkendegivelser fra jer alle.

KH Per

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-11-10 20:10

Hej Per.
Dit liv skal gå videre. Det er en lang og tung vej du nu skal ud ad, men en dag vil det lysne lidt, omend det nok aldrig blir lyst som før. Sender dig mine bedste tanker.

Pyt med de point...bare lad tråden stå åben, Så ordner Kandu det for dig.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 05-11-10 20:20

Hej Per,
Jeg er enig med Klumme. Glem alt om points. Jeg synes det er dejligt, at så mange mødte op til din søns begravelse. Så bliver han ikke glemt - sådan lige med det samme. Og måske har han fået sine kammerater til at tænke sig om en ekstra gang. Det håber jeg, for så betyder han noget for mange.
Også jeg sender dig de bedste tanker. Jeg håber at du og din kone på sigt kommer ovenpå igen. Det er jeg sikker på, at jeres søn ville ønske sig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-10 21:16

Jeg siger som ovenstående og sender dig og dine en masse varme tanker, selv om de ikke hjælper, så skal du vide at du ikke er helt alene

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-11-10 23:15

Endnu mange varme tanker herfra!

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 06-11-10 08:21

Citat
der kom 218 venner til hans bisættelse for at sige et sidste farvel

Det viser hvor afholdt din søn var - og at der er mange andre mennesker, der aldrig vil glemme ham.

Bliv ved med at tale om ham, det er godt for dig - pyt med at andre måske bliver forlegne og nogen begynder måske at undgå dig, det er en typisk reaktion fra mennesker der ikke ved, hvad de skal sige eller gøre (det er deres problem) dem der bliver tilbage, bliver altid !

Mange varme tanker
Christa

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-11-10 11:10

Hej Per!

Jeg kan se,at i er kommet over en af de rigtig svære hurdler,nemlig begravelsen.
Jeg har egentlig ikke noget at tilføje,udover at jeg lige vil gøre opmærksom på www.mindet.dk
(Måske du kender den allerede). Jeg synes det er en smuk side.

De bedste ønsker for fremtiden.

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 08-11-10 03:25

Det er jeg ked af at høre.

Jeg er 20 år gammel, og bør på sin vis være i stand til at komme med et bud. Jeg har aldrig rørt stoffer af nogen art, men jeg ved fra byture etc., at mange unge prøver at overgå hinanden. "Hvis han tager 8 shots, tager jeg 9 shots", og til sidst bliver det jo helt ekstremt. Det er muligvis det samme med stoffer. Man prøver noget og synes ikke, det er fedt nok, og så prøver man i stedet for noget stærkere osv., og sådan går det til tider. Unge vil, som andre her også har skrevet, gerne prøve og eksperimentere med alt, men nogen ting er bare for farlige til at afprøve. Har læst et sted på frihedsrøveren, Wiki, at afhængighedsniveauet stiger, og det vil sige, at det "trip" man fik før hen bare ikke er nok, og man søger derfor det "trip", der giver det ekstra - det man ikke har prøvet før.

Håber du kan bruge svaret.

Jeg føler med dig.

- Nicklas

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 17-11-10 05:18

Hej alle

så har vi idag nedsat hans urne, det var en lettelse at få en afslutning, nu har jeg så et sted jeg kan gå hen og skælde ham ud for at være en dum dreng, der slet ikke er klar over al den sorg han har afstedkommet, samt kan jeg tale til ham om vores sorger hans død har afstedkommet.

Tak for alle jeres trøstende ord her.

Kærlig hilsen Per

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-11-10 06:15

Kære Per,
Jeg har sendt mange tanker til dig og din kone i den seneste tid, og jeg forstår så godt, at du / I har behov for et sted, hvor I kan gå hen og skælde Christian ud, og hvor I kan få sat ord på jeres sorg.
Jeg håber dog også, at du vil huske på alle de gode minder, som Christian sikkert også har været årsag til. Husk også at fortælle ham, om alle de glade stunder I havde sammen, og vær taknemmelig for at du har haft en søn, der var værd at elske.
Fortæl ham, at hans liv ikke var forgæves, men at han også skabte glæde.
Jeg sender jer de varmeste tanker, og håber I kommer godt videre i livet allesammen.
Pifo

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-11-10 15:51

Et eksempel på livet efter sorgen:

Min lillebror omkom i en trafikulykke i 1989. Han er en naturlig del af vores liv - når vi taler om ham, skal vi altid ind omkring alle de skøre ting, han har indviet os i gennem årene. Og vi griner stadig af de samme ting. En sjælden gang kan jeg godt fælde en tåre over hans død, og skælde ham lidt ud, men ved også, at han ikke bliver udsat for mere smerte - han har fred.

Vi har lært at leve med sorgen. Og det tager den tid, det tager.....

Varme tanker
Hanne

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-11-10 20:56

Per

Også jeg tænker tit på dig, lige nu sidder min ene søn hos mig, og jeg er så glad for at have ham og hans bror.
Selvfølgelig har du ikke svigtet din søn, han måtte bare have plads til at blive voksen og han traf desværre nogle forkerte valg.

Du må sørge at det du har brug for og bare skriv her, vi tænker på dig.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-11-10 21:27

det varmer utroligt meget med alle jeres tanker, takker så meget

kærlig hilsen Per

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-11-10 19:49

Hej bibsamie!

Bare et par ord,for at lade dig vide at også herfra,tænkes der stadigvæk på dig og din famile.
Det kan godt være en ekstra svær tid,(med sin sorg) her i dec.måned,som vi snart går ind i.
Af en eller anden grund,står det tydeligere,op imod julen,hvad man har mistet.(Sådan har jeg det).
Selvom de er i vore tanker året rundt.

Men snart runder man nytåret,og kan igen begynde at se frem til foråret,med alt det positive.

Vh.Mosebaek.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 27-12-10 10:53

Ja så fik vi resultatet fra Politiet i Holbæk promille på 3,6 samt indtagelse af FANTACY

pæn julegave at få fra Politiet.

Kærlig hilsen og slut på denne tråd
Per

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-12-10 11:43

Puha - håber at det så bliver det sidste, I skal høre fra politiet.
Jeg føler sådan med jer. Jeg sendte dig og din familier varme tanker i juledagene. Jeg blev nemlig mindet om din historie lige før jul.

Jeg håber, at 2011 bliver et år, hvor I igen kan se fremad og bevare de gode minder om Christian uden at blive plaget for meget.
Heldigvis har I en søn mere, kan jeg forstå? Håber sådan for jer, at I vil nyde mange gode stunder sammen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-12-10 11:55

Kære bibsamie!

Kan kun ønske dig og din familie,et godt og lykkebringende Nytår.

VH. Mosebaek.