/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook regel giver dubletter
Fra : kondivand
Vist : 592 gange
50 point
Dato : 27-10-10 13:13

I outlook har jeg to e-mail konti, som begge modtager post i indbakken - lad os kalde det mappe A. Når jeg modtager post til den ene e-mailadresse, så har jeg en regel der flytter posten over til en anden mappe B. Noget af den post, som bliver flyttet til mappe B bliver igen regelstyret, så noget af posten flyttes til indholdsrelevante mapper - f.eks. C,D, osv.. Når jeg kigger i de indholdsrelevante mapper, så er posten blevet flyttet som planlagt, men der står desværre stadig en kopi af mailen i mappe B - så lige pludselig har jeg dubletter. Når jeg går ind og åbner regler manuelt og vælger "kør regler nu", så fungerer det fint, men desværre ikke når jeg gerne vil have den til at gøre det automatisk. Den regel der i første omgang flytter noget af posten til mappe B, står øverst blandt reglerne, hvis rækkefølgen har betydning. Hvad kan det skyldes ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-10-10 15:03

Det er svært og sige uden og kunne se dine regler, men hvorfor ikke bare får dine mails flyttet til mappe C eller D fra mappe A i stedet for at flytte dem til mappe B først?

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 27-10-10 19:24

Når jeg først flytter fra mappe A til B, så er det fordi det ikke er alle af disse mail, som skal flyttes videre til mappe C, D, osv.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 27-10-10 20:10

kan man få reglen til kun at gælde for en bestemt mappe?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-10-10 10:08

Du skal da ikke lave regler på mappe-niveau, men når du modtager dine mails.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 28-10-10 10:38

Citat
kan man få reglen til kun at gælde for en bestemt mappe?
http://www.goodsync.com/da/

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 28-10-10 10:42

bruger du programet så pas på med
udbrede sletninger
http://www.gratisimage.dk/image-D3DA_4CC939A2.jpg

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 28-10-10 13:01

spam-free

Har du selv erfaringer med programmet?

Det lyder som om, at man kan få f.eks. synkroniseret (i min beskrivelse) mappe B og C, og så vælge hvilken mappe de overflødige mails skal slettes fra - er det rigtigt forstået?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 28-10-10 13:21

bruger det dagligt
den passer alt det jeg ikke selv goder kopiere osv

Citat
Det lyder som om, at man kan få f.eks. synkroniseret (i min beskrivelse) mappe B og C

også meget nemt endda
bare indlæs mappen du vil kopiere
og så en mappe det hele skal over i...
og det kan gøre manuelt eller hvert minut eller når du slukker pcén
eller det hele...

Citat
og så vælge hvilken mappe de overflødige mails skal slettes fra - er det rigtigt forstået?

det kan du_ så skal du bare bruge
udbrede sletninger
men den må du selv lege med, bruger den ikke selv
da man meget nemt kommer til at slette ALT
men = når du kommer igang, kan du også
tage en backup af det, den vil så ligge som en FIL
der hedder GSDATA i hver enkelt mappe
og mister du noget = klikker du bare på den
og alt?? skulle gerne blive gendannet

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 28-10-10 13:23

NB
den gratis udgave har begrænset antal (synkroniseringer)
men du kan altid smide en PM til mig

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 28-10-10 22:30

jeg prøver i weekenden.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 29-10-10 16:05

Hvordan vælger/indlæser jeg de relevante mapper i Outlook - dem kan jeg ikke finde via stifindermetoden?

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 29-10-10 16:12

På denne side:
http://www.goodsync.com/da/faq.html

står der:
"Hvilke typer data kan synkroniseres?
Enhver data gemt i en fil kan synkroniseres. Note: GoodSync synkroniserer kun hele filer og ikke dele af filer. For eksempel: GoodSync kan synkronisere filen Outlook.pst som et hele men ikke individuelle kontakter eller e-mails gemt i denne fil. "

det tyder ikke på, at man kan synkronisere to mapper i outlook - tager jeg fejl?