/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
nybegynder
Fra : Ninna6100
Vist : 533 gange
20 point
Dato : 26-10-10 22:30

hej hej

jeg og min kæreste har længe gået og snakket om at få en hund og har søgt meget på nettet efter hvad det skulle være for en .....

vi er kommet frem til en papllion

nu vil vi så gerne høre hvad i sys om det ...
da det er vores første hund og vi bor i lejlighed ....

vi frygter at få en hyber hund det ville være det væreste

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 20 point
Dato : 27-10-10 09:32

Det er svært at vejlede, da vi ikke kender hinanden. Jeg håber blot, at I virkelig mener, og har overvejet, at I skal have hund, for i skulle jo gerne have den for evigt. Det er så forfærdeligt med de mennesker, som så alligevel fortryder, enten fordi de ikke har tid, flytter, går fra hinanden, rejser meget - alle mulige gode og dårlige undskyldninger.
I har undersøgt en del om forskellige racer, og hvis I er faldet for en Papillon, er det selvfølgelig en sådan I skal have. Det er et stort arbejde at få en hvalp uanset hvilken race. Den skal underholdes -passes - luftes, bider i alt osv. - men det opvejes ved, at man kommer til at holde ufattelig meget af sådan en skabning

http://pedigree.dk/whatdog
http://www.mithusdyr.dk/hunde.php

Godkendelse af svar
Fra : Ninna6100

Dato : 27-10-10 10:22

Tak for svaret katekismus.

Kommentar
Fra : Ninna6100

Dato : 27-10-10 10:24

testen sage en king charles spaneil og den havde jeg slet ikke overvejet ... men den er da meget sød ..... er de nemme og ha

Kommentar
Fra : Ninna6100

Dato : 27-10-10 10:42

kan slet ikke finde nogel der opdrader dem ......hvad gør jeg

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-10-10 11:32

Du skal ikke tro helt på "what dog". Det var fordi, jeg synes det var et sjovt indslag. Man kan hurtigt ændre hund ved at ændre på, hvor meget man vil lufte den. Så kommer der vel et andet resultat.
Så du kan roligt holde dig til papillon - hvis det er den, i er faldet for.

http://www.papillon-klubben.dk/sider/race-beskrivelse.htm
Du kan læse om Charles spaneil her http://www.cavalierklubben.dk/33-1-egenskaberne.htm

Kommentar
Fra : katekismus