/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Min kat besøger naboers katte - indenfor
Fra : Sillepigen
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 24-10-10 12:01

Kære kattefolk

Min kastrerede hankat på 1 år volder mig lidt problemer. Han er inde-ude-kat og kan frit gå ind og ud ad en kattelem. Problemet er, at han besøger naboernes katte. To af naboerne har kontaktet mig (da min kat har et kattetegn med mit telefonnummer) og fortalt, at han var der. De var ikke sure og ville bare fortælle mig, hvor katten var, hvis jeg var bekymret. Den ene gav endda udtryk for, at det var helt i orden, at han var der. Men jeg er alligevel bange for, at de ikke er glade for hans besøg, ligesom mange andre naboer kan synes, det er irriterende. Dertil kommer, at han (formentlig) spiser nabokattenes mad, hvis det står fremme og risikerer at ødelægge noget.

Mit spørgsmål er derfor, hvordan får jeg min kat til at lade være at besøge naboerne? Retsligt set er jeg godt klar over, at jeg selv har ansvaret for at holde min kat på min egen grund, men som de fleste af jer vil vide er der kun to måder at gøre det på: Indhegning af haven eller holde katten som indekat. Da jeg ville være meget ked af begge muligheder, beder jeg om jeres gode råd. Jeg har bedt naboerne sprøjte vand på ham og vise ham, at han ikke er velkommen, for på den måde at skræmme ham væk, men jeg er bange for, at han blot finder et nyt sted at besøge.

Jeg er udmærket klar over, at man ikke kan bestemme, hvor en kat bor. Men jeg skriver her i håbet om, at nogen af jer har prøvet det samme og fandt en god løsning på det.

Bedste hilsner,
Kathrine

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-10-10 12:04

Du beskriver selv løsningsmulighederne, og hvis du ikke vil vælge nogen af dem, så må du jo bare acceptere, at der kan opstå uoverensstemmelser.

På samme måde ved alle, der bevæger sig i trafikken, at der er risici og så må man vælge, om man vil tage chancen, eller holde sig indendøre.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-10-10 12:11

en kat der er vant til at gå på nabobesøg, kan du ikke vænne af med det. den bedste løsning er at skifte katten ud og så holde den nye kat som indekat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-10 12:19

Den er ikke helt nem, men måske naboen vil synes om at du købte og installerede en kattelem med chip hos dem??

http://loppetjansen.dk/katte-tilbehoer-400/kattelemme-307/?gclid=CK7yqrOl66QCFciDDgodeEoA1A

Hvis naboen vitterlig synes det er ok, at din kat kommer på besøg, så køb noget godt kattemad med jævne mellemrum, så har de da i det mindste ikke en ekstra udgift

Kommentar
Fra : sofie100

Dato : 25-10-10 09:27

Jeg har selv haft en kat der besøgte naboens katte og hun synes det var helt fint så jeg gjore ikke noget ved det, og jeg ville ikke begynde at holde en kat inde og slet ikke når den er kasteret, du skriver jo også at de andre naboer synes det er ok så jeg ville ikke gøre noget ved det. Bliver det et problem for dem kan de jo bare ringe til dig smiler.... Så lad da den lille hankat ha nogle venner.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 02-01-11 17:49

Har man ikke andre problemer, er man heldig.