/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
yorkshire terrier...
Fra : piadorthea
Vist : 1023 gange
20 point
Dato : 23-10-10 22:08

hejsa..
håber på lidt gode råd om udstilling...
hvis jeg ønsker min lille yorkshire terrier på 2,5 år udstillet hvad er kravene så med hensyn til:
pels?
alder?
opførsel? (af hunden selvfølgelig, hihi)
og hvilke udstillinger er bedst inden for denne race??

venlig hilsen
pia og et lillle vov vov fra frida

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 30 point
Dato : 23-10-10 22:24

Pelsen skal være nyvasket og med midterskilning... nyklippet rundt om poterne og på ørerne, pandehåret opsat i en hestehale med en rød sløjfe (kan købes i dyreforretningerne) den må ikke være for stor... sort line, og du må ikke have mørke bukser på, så kan man ikke se Frida ordentligt fik vi fortalt

Hun skal kunne begå sig i en ring til udstillingen og også kunne stå foran dig på gulvet og på bordet,-- så dommerne kan mærke på knoglerne --- jeg gik til hundetræning gennem Dansk kennel klub for lige at få det hele lært

Få også lige tjekket tænderne hos dyrlægen... har hun nu også tabt alle sine mælketænder, sidder de resterende helt rigtigt??

Rigtig god fornøjelse

Husk at medbring en stol/kaffe/the til dig selv, og en kurv/vandskål/hundebørste til Frida

Go fornøjelse

Kommentar
Fra : piadorthea

Dato : 23-10-10 22:43

tusind tak for hjælpen.. skal hun være langhåret eller må hun godt være en mellem "page" som på mennesker hvis du forstår? hvor er det bedst at udstille?

Godkendelse af svar
Fra : piadorthea

Dato : 23-10-10 22:44

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-10 22:52

Du må kun få Frida klippet rundt om poterne og omkring ørerne, men gå til en hundefrisør, helst en der har forstand på Yorkier

Jeg var kun på to udstillinger - så var Nikki præmieret nok - den første var en hvalpeudstilling den anden for voksne hunde

Så hvor der er bedst ved jeg ikke

Kommentar
Fra : piadorthea

Dato : 24-10-10 20:02

tak tak har lige kontaktet kennlen hvor prinsessen er købt så håber hun kan vejlede mig lidt mere..
ang, pels så vare det vist lidt inden der blir udstilling hun er stadig lidt sommer klippet