/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Låse celler delvis
Fra : Gypige
Vist : 573 gange
35 point
Dato : 20-10-10 10:52

Hej,

Er der nogle der ved, om man kan "lastlåse cellen", så computeren kræver at man indtaster en dato før man kan få lov til at gå videre, med at indtaste ? (Excel)

Håber nogle kan fortælle mig det. Jeg har før gjort det, men kan ikke huske hvordan jeg gjorde

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-10 11:48

Det tvivler jeg på excel er avanceret nok til - det er jo blot et regneark.....

Men i databaser er det muligt...

Vi arbejder f.eks. i en del personnummer databaser hvor det er UMULIGT at komme videre hvis nummeret er forkert.....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-10-10 14:33

- så så refi, "det er jo blot et regneark"!!!

http://office.microsoft.com/en-au/excel-help/lock-only-a-few-cells-on-a-worksheet-HA001054825.aspx

Citat
Vi arbejder f.eks. i en del personnummer databaser hvor det er UMULIGT at komme videre hvis nummeret er forkert.....

- intet er umuligt, hvad databaser angår...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-10 14:46

Ja det er meget godt

Men det link du henviser til, viser blot hvordan du kan LÅSE enkelte celler - det er ikke noget problem....

Problemet er jo at de KUN skal være låst hvis forrige celle ikke er udfyldt eller har jeg misforstået spørgsmålet

Citat
intet er umuligt, hvad databaser angår

I det omtalte tilfælde - JO

Men selvfølgelig kan den omprogrammeres

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-10-10 15:40

Citat
Er der nogle der ved, om man kan "lastlåse cellen", så computeren kræver at man indtaster en dato før man kan få lov til at gå videre, med at indtaste ? (Excel)

Jep, det er ret nemt med en makro