/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Installation af telefon og internet..
Fra : peterpyt
Vist : 596 gange
300 point
Dato : 18-10-10 16:52

Hej alle..

Jeg skal tilslutte et modem og en telefon på mit arbejde.. Vi er flyttet i nye lokaler, og har modemet med fra de gamle lokaler. TDC har ikke tid til at komme forbi før om godt en uges tid, så derfor er det meningen at vi (jeg) skal klare tilslutningen selv...
TDC har afsluttet deres 100 pars kabel i en boks med lsa klemmer, alle ledningerne er brugt så der er selvsagt 100 muligheder for tilslutningen.

For at finde telefonlinjen, har jeg tænkt mig at prøve alle 100 muligheder ved at holde ledningerne på, dette bør vel kunne lade sig gøre, der kommer vel en klartone når jeg rammer det rigtige par ledninger??

Men hvordan kan jeg finde de klemmer som hører til vores internet? Kan man måle sig frem med et multimeter? I gamle dag mener jeg at hvilespændingen på en tlf linje lå på omkring 50VDC, men hvordan er det med de nye digitale linjer?

Der er en tilslutningsmulighed i boksen, til et stik som ligner et bananstik, hvad bruger TDC dette stik til?

Kan nogen hjælpe med de ovenstående 3 spørgsmål?

På forhånd tak..

/ Peter..

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 18-10-10 17:07

Når du har fundet den linje som du skal bruge skal du bruge et skille filter hvor du til kobler din linje og der fra over i det modem også til det udstyr som du/i bruger til at komme på nettet eller direkte over i din computer, i skille filteret er der en telefon udgang den bruges til en telefon, eller hvis du har ip-telefon er det jo bare at køre fra dit modem/router op i telefonen og vidre til din computer.
Det virke her hos mig her hjemme.

Bassebo...

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 18-10-10 17:14

Ja, det med skillefiltret er jeg med på, fra den går der en linje til vores fax.. Men spørgsmålet er hvordan finder jeg nemmest linjerne?

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 18-10-10 17:35

Ja det er et godt spørgelsmål, måske på den gamle måde med en telefon og og 2 stykker ledning og så prøve hver par der ud af og hvis man finder en klar tone så ring til din mobil for at se om det er det rigtige nummer hvid ikke så vidre.........

Bassebo...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-10-10 20:50

TDC fylder normalt op fra Par 1...

Så start med første par yderes til venstre.

Vh Ben

Kommentar
Fra : lham

Dato : 19-10-10 06:20

Måske find en flink tekniker hos TDC som lige oplyser terminalnumre og kabelfarver-det tar vel 2 min på deres PC

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 23-12-10 23:57

Hvad med at lukke efter dig........