/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Batteri eller.. lade problem
Fra : spam-free
Vist : 521 gange
50 point
Dato : 17-10-10 18:11

så blev der køligt igen
3´die vinter på samme batteri
STARTER stadig første gang _ MEN
---
batteriet bliver ladt op med lader
når jeg har kørt 50 km, er der stadig ikke kommet noget IND
på det og den skal (skubbes igang) ?
---
er batterier FÆRDIG/
kan nævne at blinklys og andet, der er afhængig
af strøm, først virker når den får rimelig mange RPM´r
og ifølge et måle apperat (har ikke et batteri til måleren, for at måle
det med = glemte at købe det)

skulle det jo gerne ligge på CA:15 volt

DER ER syre osv på det..
---

men er det færdigt, hvorfor tager BATTERIET
så mod strøm fra min 220 volts lader?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-10 18:31

Laderelæ på din motorcykel kan være kaput.

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 17-10-10 18:51

Du kunne jo eventuelt sætte batteriet til en hjemmelader. Lykkes det at få strøm på batteriet, ligger fejlen jo på motorcyklen.. det tager ikke mere end en god films tid, at se om batteriet tager mod opladningen..

MVH@ns

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-10-10 19:14

Det tyder på et defekt batteri, som ikke kan lades op.
Når du får omdrejninger på, lader din generator nok til at blinklys m.m. virker.
Sæt et nyt batteri på din maskine og du er kørende igen uden problemer.

hawaii7

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-10 19:22

Citat
batteriet bliver ladt op med lader

Det må jo tyde på et batteri der er ok.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 18-10-10 02:31

Som udgangspunkt har Teil ret.
Hvis du vil være mere sikker, skal du bruge voltmetret mens du kører (du må se, at få batteri i instrumentet). Med normalt forbrug (lys m.m.) må den ikke komme under 13,2V, med kun motoren kørende, alt andet slukket skal den nærme sig 14,8V, og det er selvfølgelig bedst, hvis den hele tiden er lidt over 14v.
Du skriver ca 15v, men langvarig spænding over 14,8v kan skade batteriet, da det så bliver varmt og "koger" (eller spalter) vandet af.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 20-10-10 21:05

Citat
Du skriver ca 15v, men langvarig spænding over 14,8v kan skade batteriet, da det så bliver varmt og "koger" (eller spalter) vandet af.

OK_ men i manualen står der ENDDA op til 16 V/ 5000*RPM
og jeg KAN jo SE, at LYSET stiger i styrke, med øget omdrejninger
Citat
Det må jo tyde på et batteri der er ok.

min tanke ?? o-s-s-e
Men hvorfor pokker Lader den så ? som den skal.
SYRE_ har jeg ikke set efter
men___burde måske lige tjekke det af
-------
Og ved nærmere efter tanke

tror jeg det er nemmere/ billigere at købe et nyt batteri
så kan skidtet holde et par Vintre mere.