/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
dokumentfalsk
Fra : brugforhjælp
Vist : 534 gange
20 point
Dato : 16-10-10 19:07

Ved ikke om det her er det rigtige valg af kategori....(i det heletaget om det er rette side, da jeg søgte gratis-advokat-hjælp) Er også førstegangs-bruger... En kammerat er blevet taget for hårdt i røven af sin tidligere samlever.. har han lige fundet ud af idag! Han har modtaget et brev/regning fra et (tror jeg nok) katalog/ordrefirma,(ELLOS) hvor hun har købt for flere tusinde... og regningen er sendt til ham.. det er hans adr.. men hendes e-mail der er modtager (han har absolut ingen forstand på internet-køb i det heletaget computere.. skal han slukke, hiver han stikket ud) mit spørgsmål er: hvad skal han gøre for at gøre hende ansvarlig for sine køb? Han har hverken bestilt, skrevet under eller modtaget noget som helst... hun har bare bestilt og modtaget uden hans viden og sikkert skrevet under ved modtagelse eller på posthuset med hans underskrift! Hun burde nærmest stå til straf... altså bestille på nettet i hans navn uden hans viden og modtaget de varer det nu måtte være! og så står han med regningen... hvordan ser det ud for ham???

Fortsat go weekend til dem som måtte kigge forbi!!! VH Pede!!!

ps: har ingen ide om hvad de point skal bruges til.. minder lidt om en slags betaling for svar... her er 20 af slagsen... mere har jeg ikke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-10 19:24

Han sender regningen retur og oplyser den rigtige adr. - anbefalet

Han skal oplyse at regningen skal sendes til modtageren af tøjet

Nu skal du ikke lukke spørgsmålet - der kan komme bedre forslag - men når du engang får et svar du kan bruge, så skal du bare trykke på accepter ud for det brugbare svar-- lige nu er point trukket - men ikke "udbetalt"

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 16-10-10 21:34

prøv at undersøge på hvilket tidspunkt de varer er bestilt.
Var det før eller efter samlivet ophørte?
Vi skal prøve at finde ud af om hun var i god eller ond tro i det øjeblik hun bestilte varerne.
Hvis hun normalt kan foretage indkøb for ham så....
Men han skal selvfølgelig reagere ved at kontakte virksomheden i første omgang og få dem til at sende hende en faktura, til hendes nye adresse og navn. Hvis de nægter- så skal du til at hive ugyldighedsgrunde.
de tre stærke
umyndig-tvang-falskneri

Om det er falskneri... tjah måske. Men undersøg lige det første først.
Men det er vigtigt virkomheden kontaktes omgående. Og helst med svar tilbage pr. brev eller mail, så du kan bevise henvendelsen.

Kommentar
Fra : Nallatruk

Dato : 16-10-10 23:39

Jeg kan helt tilslutte mig Nordsted1. Det fremgår jo af dit indlæg, at hun har købt varerne via sin egen e-mailadresse. Da denne e-mail vel også har skiftet fysisk adresse. Er der kun det oplyste navn på Ellosprofilen, der kan være et problem.
Er hun ikke indstillet på, at løse dette frivilligt (Altså betale regningen fra Ellos) Kan det løses med en anmeldelse for overtrædelse af straffelovens bestemmelser om bedrageri. Altså en tur til Politiet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-10-10 01:10

Jeg handler selv hos Ellos og de er bestemt til at tale med. Så sig han skal ringe til dem, de holder til i Sønderborg så de taler dansk. Og det er ikke første gang at de har hørt historien om at en har købt på en andens vegne.

Og deres tlf.nr. er her 70 100 200

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-10-10 14:47

Hvis damen har valgt at få varerne sendt til afhentning på posthuset, så er regningen vedlagt i pakken, såfremt hun har valgt at betale pr faktura og ikke via kortbetaling ved bestillingen.

Så det brev din bekendte har fået må være en rykkerskrivelse??

Citat
hvad skal han gøre for at gøre hende ansvarlig for sine køb? Han har hverken bestilt, skrevet under eller modtaget noget som helst...

Jamen den korrekte vej er en politianmeldelse for bedrageri og dokumentfalsk, kort og godt.

Hvis ikke det anmeldes , har din bekendt ikke andet valg end betale regningen og så bagefter gå hen til damen og spørge om hun kunne tænke sig at betale det bestilte.
For hvis han bare holder mund, så er det sgu ham der bliver sendt til sagfører o.s.v. for at han skal punge ud.

Hvis ikke, er der ikke så meget at gøre, for det kan sikkert ikke engang hænge sammen økonomisk at forsøge slæbe hende i retten.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-10-10 16:35

Når man handler hos Ellos så sendes varen først og bag efter kommer regningen fra Ellos. Eller man kan betale direkte med dankort.

Så hun må have hans dankort oplysninger, og så er en politianmeldelse på sin plads.