/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
regnvandsopsamling
Fra : hovsada
Vist : 695 gange
50 point
Dato : 16-10-10 17:55

fra solsejl...ideer modtages

NB ! solsejlet monteres med hældning

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-10 18:20

Du må jo sætte solsejlet med hældning,og så ned i en beholder???

Eller skal det helt ned i en beholder i jorden, og så noget med en pumpe til en vandhane??

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 16-10-10 18:50

tænkte mere på en idè om at undgå "vandfald" fra solsejlet- kombineret med en opsamling i beholder.

Har en forestilling om at lede vandet ned af en grov kæde(plastmatr. hvis det findes)

Kommentar
Fra : cjuul

Dato : 16-10-10 18:54

Hej.
Sænk event. det ene hjørne af solsejlet så det er i lavere højde end det andet.
Det bevirke at vandet ikke samler sig i sejlet men løber ned i den sænkede hjørne.
Sæt event. en kæde i det sænkede hjørne og en tønde ubder som opsamler vandet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-10 18:56

For at undgå vandfald er der denne løsning

Håber du har humor, sådan en lørdag aften

Jeg tror ikke plastkæder er gode nok, hvis det virkelig styrtregner og blæser på engang, så vil kæderne fløjte rundt, ... hvorfor ikke metalkæde, de kan da godt være pæne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-10 18:56

CJuul, se lige mit første indlæg

Kommentar
Fra : cjuul

Dato : 16-10-10 18:58

Citat
CJuul, se lige mit første indlæg

Pinligt...undskyld

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 16-10-10 18:58

cjuul - det gir ikke point- det var jo bare mit eget forslag

venter et eller andet genialt !?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-10 19:03

Jeg kan ikke rigtigt finde en genial løsning når det er et solsejl, så jeg hopper pænt ud igen

Håber du får en god løsning

Go' lørdag aften

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-10-10 19:27

Jeg er ligeglad med vandfaldet- det er bare hyggeligt. Jeg har en gammel egetræstønde i den ene ende af min markise, som godt nok har en tagrende, men uanset om det er solsejl der hælder eller en markise, som opsamler regnen, så elsker jeg lyden, og vandet går ikke til spilde.

Så sæt en køn egetræstønde der hvor du har vandet til at komme ud fra sejlet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-10 19:35

Hvis du vælger plastikkæder, så bind noget tungt i enden, så den ikke blæser rundt

Og nu er jeg gået igen

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 16-10-10 19:37

det var osse meningen med en sten for enden !

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-10 19:41

Citat
det var osse meningen med en sten for enden !

ØV nu troede jeg lige jeg havde lavet en opfindelse

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-10-10 11:35

Sejlet vippes let skævt. Plastickæde montere i den lave ende af faldet, med fx en sten i enden lagt ned i en spand, med et par mindre huller i, så vandet kan rende ud. Vend hullerne væk fra enheden - mor fald.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 17-10-10 13:36

det var virkelig "genialt og nytænkende "