/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundegård
Fra : sadolinlarsen
Vist : 2058 gange
45 point
Dato : 16-10-10 14:54

Hej

Vi har lavet en stor hundegård til vores berner sennen og samojede og nu kommer det store spørgsmål.. hundehus???

Hvordan skal hundehuset være for at hundene må være derude om vinteren?

og hvordan med kulden, hvis man en dag kommer hjem sent om aften - kan man gøre et hundehus trykt og lunt for disse to, så de har det godt eller er det umuligt om vinteren.. ??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-10-10 15:12

Skal måske holde min kæ...,da jeg ikke har en dyt forstand,på disse dele.Men en "logisk" tanke vil være at lave en "dobbeltskroget" hus,med 100mm flamingo,som isolering.Også i bunden.
Dernæst et stykke gulvtæppe til dem at ligge på."Faldlemmen"skal også være isoleret,på samme vis.
Dette er bare et forslag (der kommer nok sagkyndige,med andre ideer) men hundene vil ikke lide nød.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-10-10 15:19

Ikke spor dumt Mosebaek, men man kunne yderligere også gøre, som jeg, min hund har El-gulvvarme, som tænder automatisk ved 0 grader og slukker igen ved 37 grader. Noget af det vigtigste er, at det ikke kan trække inde i hundehuset. Træk er meget værre end kulde i en kortere priode.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-10-10 15:31

Citat
Træk er meget værre end kulde i en kortere priode.

Helt enig.Som gl. murer har jeg utallige gange arbejdet i et nyopført hus,uden vinduer og døre.Det var værre end at stå ude i den frie vind.

Nå,dette var en sidespring.Undskyld sadolinlarsen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 16-10-10 15:48

Hunde befinder sig bedst ved 0 grader,f.eks. lever schæferhunde fint ved minus 31 grader, hvor de
ville kunne jage og føde deres hvalpe o.s.v. Et lille halvtag, en slags minicarport vil være tilstrækkeligt
for at de kan søge læ når det regner. Mvh. K.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 16-10-10 16:17

http://www.butiklunden.dk/p25.asp
du kan se en model her hvordan det kan gøres,
husk at, der over løbegården skal lukkes for evt udspring af gården
hvis de kan stå på huset er der ikke så langt op, før end at de kan springe over.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-10 16:21

Citat
med 100mm flamingo,som isolering
Og så elvarme.
Det er ikke så godt fordi flamingo giver giftige dampe ved evt. brand.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-10-10 21:04

jaee nu ryger min hund altså ikke og den tænder heller ikke bål, så mon ikke det går??
I moderne huse tillades det jo er ligefrem et lovkrav..

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-10-10 21:24

bortset fra alle de gode ideer er hunde altså flokdyr og trives bedst sammen med deres mennesker.personligt mener jeg, at det er en dårlig hundeejer der byder sine hunde at være afsondret fra resten af flokken, læs familien, men det er bare min mening.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-10 09:30

bb1 - der var tale om evt. elvarme.....................................
Og hvor står det, at det er et lovkrav med flamingo bag brandbart materiale.

Kommentar
Fra : sadolinlarsen

Dato : 17-10-10 19:46

Hej allesammen

for det første er vi sammen med vores hunde alt det vi kan - hundegården er til dem, når vi er på arbejde, så de ikke bare skal ligge inde på klinkerne.. ude kan de jo lege, søge og grave lidt.. derfor vil vi gerne at de har det godt..

Vi har i dag hentet et legehus med tag - så nu tror jeg vi vil prøve med nogle tæpper eller noget hø.. lyder det som noget man kunne gøre??

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-10-10 22:14

Eyvind I morderne huse i dag isoler man med flamingo også under gulve med El -gulv Varme.

Sadolin Larsen. Jo tæpper og hø kan være godt nok, men det bliver fugtig og skal udskiftes ofte.

Derfor valgte jeg gulv varme..

Kommentar
Fra : morodi

Dato : 19-10-10 09:38

trimare46.
Nu er lige de 2 hunderacer der omtales, hunde der holder af at være ude hele året, der ville det faktisk være dyreplageri, at de ikke fik muligheden for at være ude.

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 45 point
Dato : 25-10-10 19:51

Sæt huset op på en gang leca blokke, for isolering og forhindring af fugt, hus og hunde holder længere.

Du behøver ikke hverken tæpper eller hø, de er kun fugt og utøjssamlere, dine hunde har den bedste dyne med fra fødslen, den kan holde hunden varm i - 30 grader bare den er tør.

Sørg for en lille indgang, som vendes væk fra, der hvor det blæser mest fra, du kan hænge et forhæng for evntuelt.

Dine hunde har kun godt af vind og vejr så held med det, de er født til frisk luft i al slags vejr

Mvh
BW

Godkendelse af svar
Fra : sadolinlarsen

Dato : 26-10-10 17:12

Tak for svaret betterwisser.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 30-10-10 09:34

Tak for points og held og lykke med hundene og huset

Mvh
BW