/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
råd og svamp i skotrender
Fra : mfj17
Vist : 436 gange
20 point
Dato : 14-10-10 23:37

Hejsa

Vi har købt et hus, og det viser sig nu, at der er svamp og råd i skotrenderne. Hvad er konsekvensen ved dette? Disse skal vel så skiftes?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-10-10 02:26

du har vel en forsikring ? (hvis det ikke står skrevet i tilstandsreporten)
men jo det ville nok være klogt at skifte det der er råd i

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-10-10 10:44

Skift det rådne, smør mug- og skimmelhindrende grundolie på alt i nærheden og byg op igen. og sørg så for at fåe en 25 års garanti hos den, der lægger vandtæt belægning på.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-10-10 11:40

det kan godt være en ret stor omgang. jeg synes du skal snakke med dit forsikringsselskab inden du gør noget.
jeg tør godt gætte på en pris på den anden side af 25000 hvis du skal have en tømrer på.
der kommer altid mere end det man umiddelbart kan se. det kan sagtens have spredt sig til lægter og spær og hvis vandet er kommet ind i større mængder, kan der sagtens være skader på etageadskillelsen også.

tømreren

Kommentar
Fra : mfj17

Dato : 15-10-10 20:56

Mange tak for jeres svar. Det står ikke skrevet i tilstandsrapporten, så det bør være en forsikringssag. Tvisten er bare lige nu, at dem vi har ejerskifteforsikringen igennem mener det er husvillaen der dækker, og dem vi har husforsikringen igennem, mener ikke at skaden er alvorlig nok da denne ikke gør noget ved konstruktionens bæreevne. Det var derfor jeg lige havde brug for andres mening, for det er vi uforstående overfor.