/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Medicin med til USA?
Fra : Unicum
Vist : 8082 gange
100 point
Dato : 14-10-10 20:25

Jeg rejser til NewYork her på mandag. Jeg har hørt noget om at man ikke må indføre medicin til USA uden recept, men jeg har det med at blive en smule syg når jeg flyver, og jeg vil meget gerne have panodiler med. Min veninde mener ikke det er noget problem, jeg har prøvet at søge på nettet, men kan intet finde, kan i? Har prvet SKAT´s hjemmeside, men det var svært at finde rundt..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-10-10 20:54

du er sent ude, men et pillepas er nok det du søger.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-10-10 20:55

Et pillepas kan bestilles online her https://www.apoteket.dk/apo.frontend/pages/pillepasside.aspx og hentes på apoteket.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-10-10 21:16

Det er ikke piller mod transportsyge Du skal have ?

Apoteket burde vide hvilket håndkøb det er tilladt at indføre, da jeg sidst skulle rejse indenfor Europa stak en veninde (apoteker) mig lidt forskelligt håndkøb til rejsen, men den ene type tra hun til sig igen da jeg ikke måtte medtage den i flyet....efter hendes udsagn.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-10-10 21:27

Jeg tror ikke du får problemer med panodiler, men lad dem være i original emballage læs iøvrigt her http://www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteket/Stil%20spoergsmaal/Love%20og%20priser/Pillepas%20til%20USA.aspx

Kommentar
Fra : Unicum

Dato : 14-10-10 21:41

Citat
Det er ikke piller mod transportsyge Du skal have ?
Jeg får nok brug for begge ting.
Og er der ikke en lille smule kokain i panodiler?

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 100 point
Dato : 14-10-10 21:49

Hej med dig.
Nu har jeg så lige fået en mail retur fra min kusine der bor derovre.
Der er IKKE problemer med Panodillerne. Det kan du godt tage med.
KODIMAGNYL derimod må du IKKE tage med ind i landet. De indeholder kodein som er på listen over forbudte stoffer ved indførsel.
God tur.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-10-10 21:53

Det aktive stof i panodil er Paracetamol læs her http://medicinhaandbogen.dk/Panodil.prp intet kokain.

Send en fax til den amerikanske ambassade med det samme hvis du fortsat er i tvivl om du må tage håndkøbs medicinen panodil med.

Her er nummeret:
Den Amerikanske Ambassade
Dag Hammarskjölds Allé 24, kl., 2100København Ø(Fax) 35 43 02 23

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-10-10 02:55

Når Du køber søsygepillerne bliver Du spurgt om de skal være sløvende eller ikke, begger er håndkøb.
Det aktive stof i de sløvende ved jeg ikke hvad er, men det kunne risikere at være på forbudslisten.

De ikke-sløvende synes jeg selv er gode nok til en flytur, men her er man jo heller ikke udsat for samme påvirkninger som i en bil.

Godkendelse af svar
Fra : Unicum

Dato : 15-10-10 20:56

Klar besvarelse, mange tak;)