/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Checkboxes i cookie?
Fra : kbisgaard
Vist : 270 gange
100 point
Dato : 13-10-10 21:05

Hej alle

Har en række checkboxes som jeg gerne vil have indsat i en cookie. nogen som ved hvordan jeg gør det?
Ved godt at jeg skal give checkbox'ene navnet byer[] for at få dem i en array, men ved ikke lige hvordan jeg skal få dem sat i en cookie..

Venlig hilsen
Kasper Bisgaard

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-10-10 00:46

Det må være noget i den her stil...
Kode
<form action="kode.php" method="post">
<input type="checkbox" name="kontaktmig" value="jada">
</form>

Kode
if (isset($_POST["kontaktmig"]) && $_POST["kontaktmig"] == "jada"){
setcookie("navn", "indhold");
}

Hvis checkboksen ikke vælges så bliver $_POST["navn"] ikke sat. Altså den findes da ikke.

Så kan du se cookien næste gang siden tilgås.

Kode
echo $_COOKIE["navn"];

For at slette en cookie kan du sætte cookien igen som tom og med en udløbs dato i fortiden :
Kode
setcookie ("navn", "", time() - 3600); // udløbsdatoen er for en time siden.

Kommentar
Fra : ajuul

Dato : 14-10-10 08:28

Hej Kasper.
Du kan gemme dem i cookies på præcis samme vis som almindelige variable:
f.eks.:
Kode
setcookie("byer[0]","Halskov");
setcookie("byer[1]","Århus");

Bagefter kan du referere til byer[] således: $_COOKIE["byer"], f.eks.
Kode
print_r($_COOKIE["byer"]);

og til de enkelte elementer $_COOKIE["byer"][0], f.eks.
Kode
echo $_COOKIE["byer"][0]

Er det dét, du mener?

/ajuul