/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
TV og internet
Fra : jomfruane
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 13-10-10 11:56

Vi skal flytte i et hus med gammeldags antenne på taget.
Da vi også skal have en god internetforbindelse, vil jeg høre hvad andre har fundet bedst.

Vi vil gerne kunne se TV3 fx.

Waoo kan vi ikke få i år - synes ellers det lyder bedst, så det andet kan evt være midlertidigt i 3-6 måneder.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-10-10 12:11

Så skal du vælge tdc yousee eller hometrio/duo

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-10-10 12:24

3787,- for 6 måneder, lyder altså af virkelig meget, men jeg er måske forkælet?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-10-10 12:32

I har flere muligheder.

Hvis der er et kabeltvsystem i jeres område kan i få både tv og internet via det. Det er formentlig den dyreste og ikke engang den bedste løsning. Kontakt kabelselskabet og hør om hastighed programmer og priser. Træk 30 % fra, hvad de lover for at få sandheden.

Ellers bruger i antennen til digital terristisk fjernsyn. kvaliteten er fremragende og med dekoderabonnemet kan i få de programmer i vil. Internet kan være via telefonen. Der er en mængde leverandører. Den mulige hastighed er et sted mellem 2 Mb og 20 Mb afhængig af afstand til centralen.

Visse steder ,mest i jylland, kan man få trådløst internet til en overkommelig pris. Her skal i trække 50 - 75 % fra hvad man lover.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-10-10 12:42

Tak for svar.

Jeg har lige fundet frem til skyline.dk der er meget billige med internet og uden binding, så jeg er stemt for at dele det op.

Hvem får man dekoder hos?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-10-10 13:15

Dekoderen skal Du have fra den udbyder Du vælger.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-10-10 13:19

Snakker vi så viasat, eller boxer fx?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 13-10-10 13:26

Vedrørende TV3 gennem tagantenne, se evt. Bilkas reklame for Triax DVB-T på side 42 med mulighed for BOXER prøveabonnement. TV3 er ikke på gratis-kanaler. De eneste 10 gratis-kanaler du får i Vejle via DVB-T er: DR1, DR2, DR synstolkning, DR update, DR ramasjang, DR K, Folketinget og DR hd, TV2 og TV2 lokalt (syd)

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-10-10 13:32

Tak, jeg kigger