/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
geddefiskeri
Fra : bullzhoot
Vist : 589 gange
91 point
Dato : 12-10-10 09:36

hej alle garvet lystfiskere
jeg er en dreng på 16 år der elsker af fiske fisker alt det jeg kan men da jeg er på efterskole bliver det ikke til så mange ture. men er hjemme ca. en gang om måndeden og fisker alt hvad jeg kan nå når jeg er hjemme fisker for det meste gedder i den lokale mose men her i de kolde måndender men sy af det går lidt svagt for sig ved der er gedder i vandet har fanget mange gedder der nede op til 8,3 Kg men det har været på natfiskeri midt på sommeren har ikk fanget en eneste gedde i de kolde måndeder men jeg skulle da mene at det er højsasonen for geddefiskeri har prøvet alt syntes jeg skalle på flod, skalle bund, store wobler i lansom indspinding, små wobler langsom indspinding, ved ikk om i kan hjælpe mig men vil meget gerne have gang i mit geddefiskeri igen da jeg jeg tager på efterårs ferie på fredag og regner med af der skal fiskes igennem hvis der er nogen der kender godde gedde vande nær Roskilde sjælland vil jeg meget gerne høre fra jer
hvis der er nogen der har et par gode tips vil jeg meget gerne være med til af flette en lille tur til vandet sammen med jer kontakt mig på (sander3670@hotmail.com) hvis der er nogen der vil med ud og fiske
mvh. bullzhoot

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-10-10 16:20

Beklager - har fanget en del gedder, men så vidt jeg husker aldrig i efterårsferien. Som du selv skriver, burde det være muligt, og der er mere kød på dem nu end om sommeren. Men desværre-
v.h.
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-10-10 10:46

Skynd dig hen på biblioteket, læs i lystfiskerbøgerne , kapitlet geddefiskeri. Det kan være, andre har bedre erfaringer end jeg.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 13-10-10 14:47

Jeg har ikke fanget noget med woblere. men så prøvede jeg med et grønt blink. og den er der fangst i. prøv med et blink ca 8cm i længe og med en lysegrøn farve.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-10-10 18:49

Jeg har fanget mange gedder, men det har vært om foråret og sommeren.Woblere er perfekt at bruge.
alimak