/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kærnemælkshorn ell sødmælkshorn
Fra : learegina
Vist : 3593 gange
100 point
Dato : 11-10-10 21:11

Hej:)

Jeg vil gerne bage horn med marzipan i. Ved ikke om det er kærnemælkshorn eller sødmælkshorn eller noget helt tredje- men jeg håber der er nogen der vil hjælpe med en god opskrift:)

Hilsen Lea

Kommentar
Fra : Creative1985

Dato : 11-10-10 21:47

der er en opskrift her med marzipan og æble, hvor der skal skummetmælk i:
ellers synes jeg ikke jeg kunne finde nogen anden kun med marzipan i

http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/6192/Bagvaerk-opskrifter/AEbleMarcipanhorn

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-10-10 21:58

Brugsens kagebog:

200 g magarine ( jeg kan bedst lide smør)
250 g mel
½ dl. kærnemælk
Æg til pensling

Magarine smuldres i melet og kærnemælken tilsættes.
Dejen æltes sammen og hviler koldt ca. 1 time

Dejen deles i to , som udrulles i cirkler der hver skæres i 8 trekanter. Fyldet (marcipanen) lægges på hver trekant , som rulles fra den brede side med spidsen og bøjes til horn. Pensles med æg og drysses med tesukker.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-10-10 22:17
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-10-10 02:40

Fyldte horn
Hüttemeiers

250 g mel
75 g smør
ca. 1 dl lunken mælk
35 g gær
1 æg
2-3 spsk sukker

fyld:
marcipan
chokoladeknapper

pynt:
æg
sukker
hakkede mandler

Til dejen hakkes smørret ud i melet, husk at lægge lidt fra til æltning. Gæren røres ud i lunken mælk og blandes i dejen sammen med sukker og det sammenpiskede æg. Dejen æltes med det ekstra mel og deles i to, hvis De vil have små horn. Dejen rulles ud til en stor pandekage og deles i otte trekanter. På hver trekant lægges chokoladeknapper og marcipan. Hornene rulles sammen mod spidsen og lægges på en smurt bageplade. Skal hæve lunt og tildækket i 20 minutter. Pensles forsigtigt med æg og drysses med sukker og hakkede mandler.
Bages midt i ovnen ved 225 grader i 8-10 minutter.