/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
hjemmeside kaos.
Fra : webgun
Vist : 1262 gange
45 point
Dato : 09-10-10 23:39

Jeg har en hjemmeside ved one.com. hovedesiden som er gemt som index.html har jeg en del problemer med.
Problemet er at hjemmesiden ikke vises korrekt på alle computere. På en af mine computere vises hjemmesiden 100% ok, men når man så logger på siden, på naboens pc, så er det hele fucked up, billeder osv, står som vinden blæser, og det det er jo ikke så godt.
Hjemmesiden er lavet på en bærebar med 15" skærm og noget med min anden bærebar med 17" skærm. Alting ser fint ud, indtil jeg kommer ud på firmaet og logger på hjemmesiden på den stationare pc med 19" skærm, så er der pludselig heller ikke korrekt afstand mellem billeder osv .
Hvis jeg har den bærbare med ,og logger på siden med den se alt jo super ud...fatter ingenting.
En kammi loggede også på siden, og sagde at det da lignede lort, men på min skærm ser det jo fint ud.

Hvad fanden er det som der gør at hjemmesiden vises forskelligt fra pc til pc????????????

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-10-10 00:40

Der er ca. en million grunde til at hjemmesiden vises forskelligt fra computer til computer, det kan være skærmopløsning, anden browser, anden version af browser osv. Hvordan er siden lavet?

Hvis du poster et link til siden kan vi måske fortælle dig hvad der går galt.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 10-10-10 00:46

Alle bruger vel IE fra microsoft idag, og det er også på denne browser at jeg ser den store foreskel på hvordan siden vises.
Jeg er ikke så tryk ved at sige adressen på hjemmesiden, for det er mit firmas adresse og der står tlf.nr, e-post adresse. det er jeg ikke særlig tryg ved at skulle lægge ud på dette forum, det selv, det er et udenlandsk selvskab.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-10-10 00:51

Der kan være fejl i html koden, du kan prøve at validere den, det fanger måske nogle fejl:
http://validator.w3.org/

Men ellers kommer det meget an på hvordan siden er lavet, du bliver måske nødt til at lave kode der tager højde for forskellige vindues størrelse. Men det er svært at udtale sig om, uden at se hjemmesiden.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 10-10-10 01:04

Hjemmeside er lavet med one.com webcreator, og jeg er eller rimelig fornøjet med det program, men vi vil gerne jo også vøre seriøse i vores markedsføring. kender du webcreator fra one.com?.
Hvis du skal have web adressen til sitet, bliver det ps mail, men den ser jo så nok fin ud på din skærm, og så ligner lort på naboens, arghhh!.
Fatter ikke hvad feljen er!. jeg har skam prøvet at flytte på billederne, flere gange, men på en af pcerne er der fejl på visningen/plasering af billederne.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-10-10 01:12

Jeg har selv en hjemmeside hos one.com, men jeg har ikke brugt webcreator til den, men jeg har før rettet i web-creator kode, for at få den til at se ordentlig ud.

Det burde ikke være svært at finde min email adresse, hvis du vil have mig til at kikke på koden.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 10-10-10 08:31

Citat
som er gemt som index.html

Citat
gemt

og hvem skal så kunne se DEN INDEX:HTML

håber DU sælger bedre end på QXL
blev du ikke smdt ud derfra::::::::::::::
du leverede aldrig varene
++++++++++
og er det IKKE dig
lad være med at gemme index.html_filer
ellers snak med MOLOKÆLE/ y
hvis han? gider DET igen

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 10-10-10 09:42

Har du prøvet at sætte billeder og tekst i tabeller? Tabellerne kan placeres efter ønske.

Så plejer de ikke at flytte sig, ligemeget hvor stor eller lille skærmen er.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-10-10 11:18

Det er ellers let at lave en hjemmeside, men det er fantastisk svært at gøre den universal på alle platforme.
At studere metoder til opbygning af hjemmesider, er altid en god ide.
Der er jo stor forskel på, om du bruger relative eller faste angivelser.
Når alt lægges ind på en enkelt side, så vil det efter den skærm der skal vise det, opføre sig som en pose med farvede kugler, hvor man klemmer her og der, og ser kuglerne flytte sig. D.v.s. kuglerne har en relativ placering.

Så som forslået, så prøv med rammer, og få dem placeret i disse, så har du langt mere styr på tingene.
Da du sikkert gerne vil have det godt og billigt så prøv stones webwriter, som er et godt og dansk program. Her kan du arbejde lokalt på din egen PC, indtil dit projekt er færdigt og kan up-loades.

Husk så også, at de flestehjemmesideservere, skelner mellem store og små bogstaver i filenavne og links.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-10-10 13:17

webgun skriver at han bruger webcreator, her skriver man ikke selv koden men bruger blot nogle prædefinerede skabeloner. webcreator er en gratis service fra one.com, når man har en hjemmeside hos one.com. Siderne kan blive ok, men dog ikke helt professionelle, men webgun er heller ikke professionel. Problemet med webcreator er mest at det kan gå galt, og så vælter siden, og man kan ikke rette det op, uden man manuelt går ind og retter i html-koden.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 10-10-10 22:35

Jeg har lavet alle vores sider på Yahoo hjemmeside program. Nemt og ligetil - og det ser perfekt ud på alle andre PC'erog browsers.
Måske er der noget i vejen med din version af Webcreator.
One.com må da have en forum eller nogle teknikere der kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-10 03:47

Hvis du har lyst at gå dybere ned i, hvad som er galt med din kode, bør du kaste et blik på disse sider:

1.) http://www.positioniseverything.net/
2.) http://meyerweb.com/eric/css/

Ok. det er et par temmelig 'langhårede' sider. Du kan evt. lægge ud med det fundamentale.
..på Dansk:

a.) http://hjemmesideskolen.dk/
b.) http://webdesign101.dk/

Hold dig LANGT væk fra, at designe websider med tabeller som jeanettesmor forslår !!!

Hvorfor kan du bl.a. læse hér: http://webdesign101.dk/csslayout/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-10 04:15

For at 'redde' en allerede 'mislykket' side ligger der et stort arbejde forude og venter. Jeg gætter på du har tabt al håret inden den sidder i skabet. Mit råd er: Begynd HELT forfra.

1.) Overhold webstandarderne for (X-)HTML og CSS som defineret af W3.org
2.) Skal siderne vises ens i ALLE browsere er det bydende nødvendigt at benytte:
a.) Den korrekte !DOCTYPE
b.) Microsoft's betingede kommentarer (Læs: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms537512.aspx )
c.) Browser Versions Styring. (Læs: http://www.alistapart.com/articles/beyonddoctype )
d.) Prefix teknik. (Læs: http://www.alistapart.com/articles/prefix-or-posthack/ )

Lad være at falde for fristelsen til at benytte Javascript teknikker som f.eks. browsersniffing. Det er alt for besværligt og holder ikke i længden.

For at teste hvorledes en given webside ser ud i andre browsere, kan du benytte dig af denne online service:

http://browsershots.org/

Happy coding...
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-10-10 12:01

Molekyle ved en masse om at lave websider, men desværre er det lige som om, han ikke helt forstår, at der tilstadighed er folk der starter fra bunden af, med et projekt der er større end de kan overskue.
Så MOLO, prøv at sætte dig ind i det niveau som webgun er på, og så hjælpe ham langsom op ad stigen.
Man bliver jo ikke ekspert af at læse de links du giver,men er dog en hjælp på vejen.
Det er jo ikke nok at læse disse sider, men man skal da også have forståelse for, hvordan det virker.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-10 16:22

severino -> Jo jo.. Du har nok ret; når du mener jeg er en smule 'pedantisk'
..men det ER nu; sådan en gang jeg ér ..altså !
..og webgun : http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=113051 ..er altså ik' helt 'NY'
Jeg mener, at ku'¨huske vi har krydset 'klinger' hér på kandu.dk ..en gang eller 2 før
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-10 16:29

..og 'gider' man ikke lytte til mig?
..så anbefaler jeg; at man i stedet lytter til BertelBrander, som altid er en klippefast resource
RESPEKT !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 22-10-10 20:57

Tak til severino og de andre her i tråden, som forstår at jeg er lidt "grøn" i det med at lave hjemmeside selv. men jeg har stadig ikke fået svar på spørgsmålet??
Måske det er for avanseret til brugerne??

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 27-10-10 00:11

webgun, jeg har tilbudt dig at fixe dit problem, det ønskede du ikke. Det er helt ok, men er det så ikke lidt dumt at sige at du ikke har fået svar på spørgsmålet og påstå at spørgsmålet var for avanceret for brugerne?

Anyway, mit tilbud er hermed trukket tilbage.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-10 16:09

Citat
Hvad fanden er det som der gør at hjemmesiden vises forskelligt fra pc til pc????????????

Svaret ligger som tidligere påpeget, 'gemt' et sted... DYBT hernede:

1.) http://www.positioniseverything.net/
2.) http://www.addedbytes.com/for-beginners/the-box-model-for-beginners/

Lav selv en 'connection' mellem de 2 ovenstående link

</MOLOKYLE>