/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Sengen knirker i bundbrædderne
Fra : steenfibiger
Vist : 3590 gange
200 point
Dato : 08-10-10 16:00

Er der noget at gøre ved at sengens bundbrædder knirker?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-10 16:02

Hvis det er en træseng, ville jeg købe noget cykelslange, ..

skærer det op, og sætte fast på kanten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-10 16:03

Støjen kommer nok fra anlægsfladen i siderne, når de bevæger sig på grund af lamelnedbøjningen.
Vi strøg anlægsfladen med stearin, og det hjalp.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 08-10-10 16:37

Det afhænger helt af, hvor lyden kommer fra.

Måske er der skruer, der skal strammes?
Eller du kan sætte filt på?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-10-10 17:13

Hvis det er en lamelbund, skal gummiremmen muligvis forskydes lidt på lamellerne.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-10-10 17:50

problemet kan mindskes ved at bruge sengen til at SOVE i. ellers kan du med fordel vikle noget omkring enderne af lamellerne. en strimmel fibertex eller lignende er ganske udmærket. lamellerne kan også være fastgjort med søm til bundrammen. så er det der du skal finde fejlen. skift sømmene ud med skruer og brug evt lidt lim samtidig.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-10-10 18:06

Hvis ddu løfter lamellerne og gnider sterrin på, så skulle det holde op..
vh Ben

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 08-10-10 18:16

Ja stearin bruger vi også på lamelglidefladerne.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-10-10 18:24

En strimmel (gl.) gulvtæppe,under lamellerne løser sagen.
Det kan også være løse skruer i beslagerne,der holder siderne af sengen.
Kan tydelig huske problemet fra mine unge dage.Men nu eksisterer de ikke længere.
Måske fordi jeg er blevet mere tunghør.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 10-10-10 10:47

Yes, stearinlys pågnides sengen

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 10-10-10 11:41

Der var en knast i den label, der knirkede!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 10-10-10 11:42

lamel, og ikke label!

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 13-10-10 13:43

Tak for svaret Eyvind. Tak for at du tit svarer på mine spørgsmål. Denne gang kom lyden fra en knast i en af labellerne, som jeg skiftede ud.

Kommentar
Fra : Eyvind