/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Drivere til HP-pavillion
Fra : Desmersnaps
Vist : 489 gange
200 point
Dato : 08-10-10 15:49

Hej Gruppe
Jeg har en HP Pavillion d6 2053eo, og min driver-DVD virker ikke. Jeg har ikke kunnet finde dem på HPs hjemmeside, og det enormt brugbare svar fra deres support lød
"Problemet med at finde driver-siden kan jeg godt forklare. Der findes her og nu ikke nogen side med drivere til dit produkt. Dette er blevet rapporteret og vi er igang med at arbejde på sagen. Hvornår driver siden er oppe at køre igen, kan jeg på nuværende tidspunkt ikke svare på."
Jeg har brugt pænt længe på at søge vha. google, men det virker helt umuligt. Er der nogen her der kan hjælpe?
Mvh Kasper

(jeg mangler primært drivere til OSD'et. De fleste andre ting virker (jeg fandt ud af hvad det trådløse netkort hed, og hentede en driver der hed noget lignende, så nu kører den også), men det ville da være rart at have de drivere der passer til, så man er sikker på det kører optimalt...

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 08-10-10 16:41

jeg har med godt resultat prøvet ,jeg mener det hedder driver genius, men desværre har jeg det ikke mere så jeg ved ikke hvor det er

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-10-10 19:40

Hvis du køre XP på manskinen kan du prøver og fjerne upper and lower filters. Kan drevet ses i BIOS og enhedshåndtering?

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 08-10-10 20:24

Nånej, det glemte jeg jo at skrive. Jeg kører Windows 7 Home Premium.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-10-10 20:46

okay, man kan du se dit drev i BIOS'en og i enhedshåndteringen?

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 09-10-10 00:28

Ja, det ville jeg da mene. Hvilke drev taler du om? Altså systempartitionen (C: i mit tilfælde)? Og hvad har det med driverne at gøre? Jeg kan godt lige tjekke i bios næste gang jeg genstarter...

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 09-10-10 00:29

Alt kan ses i enhedshåndtering

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-10-10 11:46

Ja det er jo dit DVD-drev du har problemer med, så det er jo det jeg spørger til. Hvis det kan ses i BIOS og i enhedshåndteringen, kan det så også ses inde under "Computer" (Svare til Denne Computer på XP)?

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 09-10-10 13:10

Nej, jeg har ikke problemer med mit DVD-drev, min driver-DVD (den DVD med drivere på som jeg fik med fra HP) virker ikke, og jeg kan ikke finde dem på HP's hjemmeside. Og "jeg mangler primært drivere til OSD'et. De fleste andre ting virker (jeg fandt ud af hvad det trådløse netkort hed, og hentede en driver der hed noget lignende, så nu kører den også), men det ville da være rart at have de drivere der passer til, så man er sikker på det kører optimalt...
"

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-10-10 14:01

Ah for pokker, undskyld jeg har fuldstændigt misforstået dit spørgsmål.

Jeg har lige været inde på hp's side og jeg kan godt hente en drivere ned til min hp printer, så jeg tror desværre at det er din model der ikke er drivere til lige nu.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-10-10 14:02

Men hvorfor forlanger du ikke bare at de sender en ny DVD til dig, nu du ikke hente driverne på deres side, som jo er deres problem ikke dit.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 09-10-10 16:46

Det er da helt ok

Der er 10-12 hverdages leveringstid, og det gider jeg ikke vente på, hvis nogen ligger inde med et link

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-10-10 12:36

Hvorfro ikke bede om den og hvis du så får et link så har du bare DVD til en anden gang.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 10-10-10 14:08

Jeg har faktisk fundet et link til næsten alle driverne, mangler kun til OSD'et.

@webnoob
Den CD jeg fik med var useless, da den kun virker når man installerer d styresystemet der følger med fra recovery DVD'erne. Har prøvet bare at åbne den, men det hele har en struktur så man ikke kan finde de enkelte drivere. Jeg er ret sikker på jeg bare vil få tilsendt et nyt sæt af samme hvis jeg bestiller, og desuden koster de 300 kr at få nye af. Anyways, så har jeg fundet driverne nu. Pånær den til OSD'et self, men den lever jeg bare uden hvis ikke den pludselig dukker op.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 10-10-10 14:09

Edit: i første linje skulle der selvfølgelig stå DVD i stedet for CD.

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 11-10-10 11:08

Prøv her kortlink.dk/hp/88a4