/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Hjælp - Kalorieberegner!
Fra : Graupner
Vist : 765 gange
50 point
Dato : 08-10-10 09:50

Hej alle sammen,

Jeg er ved at undersøge forskellen i forbrændingen på henholdsvis at sidde stille kontra at stå op. Jeg har fundet denne http://e-sundhed.dk/beregn-kalorieforbrug , men den siger at man forbrænder 0 kcal ved at "sidde og se tv". Det kan da ikke passe? Man forbrænder vel hele tiden også selvom man sidder stille

Nogen som kan hjælp?

På forhånd tak,

Kenneth

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-10 10:50

Du har ikke fået læst helt rigtigt - hvor meget mere/ekstra

Citat
Beregning kan bruges til at undersøge hvor meget mere energi du brænder af

Selvfølgelig forbrænde man også kalorier af, ved at sidde stille, men hvis man overhovedet ikke bevæger sig, vil man godt nok tabe sig, men primært vil det være muskelmassen der forsvinder først

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 08-10-10 11:05

Hej Nordsted,

Det har du da ret i. Tak.

Det løser dog ikke mit problem - jeg vil gerne kende forskellen på i forbrændingen i at stå op og sidde ned.

Men jeg kan jo bruge den til at finde ud af hvor meget man forbrænder ved at stå op. Nogen som ved hvor meget man forbrænder ved at sidde ned?

Tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-10 11:07

Om du står eller sidder stille, kommer ud på et, du får jo ikke pulsen op

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 08-10-10 11:16

Er du sikker på det? Jeg ved godt at det sikkert ikke er meget stor forskel, men det var da være hårdere for kroppen at holde sig stående end at sidde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-10 11:45

Jeg har IKKE afprøvet denne side, men tror du kan få hjælp

http://www.madital.dk/motion.php?bruger=guest