/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
antivrus is
Fra : asim1
Vist : 765 gange
100 point
Dato : 07-10-10 18:40

Er der nogle der kan hjælpe med, hvordan man fjerner antivirus is, på sin pc.

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 07-10-10 18:48

asim1. JEg prøvede for et stykke tid siden at fjerne dette irriterende program. Det kunne ikke lade sig gøre ad de normale kanaler, ikke engang et program til fjernelse kunne findes på nettet. Eneste mulighed var at omformatere HDD og geninstallere Windows. Det er jo lidt irriterende at skulle gøre dette, men så er man i det mindste sikker på at programmet ikke ligger resident i Ram. Jeg valgte så en Low Level formatering, hvor spor 0 og spor 1 på HDD bliver slettet.
Håber du kan bruge dette til noget.
Peterfilstrup

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-10-10 18:54

Jeg går ud fra at du har afprøvet nogle af de de siger de kan fjerne den.

http://www.google.dk/search?q=antivirus+is&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&ie=&oe=&redir_esc=&ei=4_ytTPyRA4jJswao0vDKDQ

eller vil et godt sted være at gå ind på http://www.malwarebytes.org/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-10-10 18:55
Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 07-10-10 19:07

Ja det er afprøvet. Alt sammen rigtig gode sider, men problemet med AntiVirus Is er at det ligger sig resident i Ram og vil hele tiden kalde spor 0 samt spor 1 på HDD, hvor alle oplysninger ligger vedr. boot, programmer og lignende. Jeg vil til hver en tid hellere bruge den ekstra tid det tager at lave en Clean Boot med en Low Level Format, så er jeg 1000% sikker på at jeg har en Clean HDD.
Peterfilstrup

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-10 19:33

Malwarebytes Antimalware kan fjerne det meste af den, start computeren fejlsikret med netværk og scan med Malwarebytes Antimalware lad programmet fjerne det den finder, genstart normal og du skulle ikke få mere besvær af den, men du har ingen garanti for at den er fuldstændig væk: download Free version
http://www.malwarebytes.org/mbam.php
du henter softwaren normalt men venter med at installere til du er i fejlsikret tilstand, klik på opdater efter at du har installeret og før du scanner

start computeren fejlsikret ved at trykke på F8 tasten mange gange inden Windows starter, en gang tryk er nok men det er svært at ramme det rigtige tidspunkt, derfor trykke - trykke - trykke på F8 indtil du får en sort skærm med valgmuligheder, brug piltaster til markere linjen Fejlsikret med netværk og tryk på Enter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-10 19:34

Og pas så på i fremtiden med hvad du klikker på inde på Facebook

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-10 19:36

Forresten så skal du deaktivere Systemgendannelse inden du genstarter efter at scanning og rensning er fuldført, ellers er den der igen når du starter computeren normal

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-10-10 20:21

mennesker lærer sgu aldrig

jeres egen skyld
det tager mindre end ½ minut at gendanne et VIRUS befængt system
GRATIS
http://www.returnilvirtualsystem.com

http://www.comodo.com/home/data-storage-encryption/data-recovery.php