/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Søger video hvor kan se tændrør gnist
Fra : scootergrisen
Vist : 1211 gange
50 point
Dato : 07-10-10 12:31

Jeg leder efter en video for eksempel fra youtube hvor man kan se tændrøret giver gnist som det normalt ville gøre i en motor.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-10-10 13:33
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-10-10 13:41

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-10-10 15:20

havde du ikke klippet selv

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-10-10 18:01

Spændende med filmen fra motoren indre.
Gnisten inde i motoren opfører sig helt anderledes end ved et tændrør i det fri.

Det er fordi truykket er ca. 10 gange så stort, når gniten springer inde i motoren. Derfor skal der også 10 gange så stor spænding til.
Idioterne , som tester tændingssytemet på et tændrør i det fri, tager grundig fejl.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-10-10 18:41

Citat
Idioterne , som tester tændingssytemet på et tændrør i det fri, tager grundig fejl.

kan kun give dig RET....
---------------------------
men hvem fa____ kan lige se ind i en cyllinder
bortset fra diverse ? prøve-tændrør.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-10-10 19:58

Man kunne enganf få nogle glastændrør, så man kunne se gnist og forbrænding. Med de moderne tændingssystemer er der sjældent problemer og den slags syn bliver overflødigt.

Med et oscilloskob koblet til kan man se spænding og strømforløbet. Det er egentlig mere interessant end at se en gnist.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-10-10 20:47

Citat
Man kunne enganf få nogle glastændrør, så man kunne se gnist og forbrænding

de kan til tider købes på QXL
under motorcykel udstyr

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 07-10-10 23:23

Jeg kender godt den video fra forbrændingskammeret men man kan ikke se så meget gnist i den video.
Og denne video : http://www.youtube.com/watch?v=bq41z00C8pQ ja jeg ved ikke hvad der sker men syns ikke det ser normalt ud af den gnist sådan hele tiden.

Det skulle gerne være en video hvor tændrøret taget ud og holdes mod motorblokken også bruges el starteren så man kan se gnisten rigtigt.

Kunne selvfølgelig også bare lave en video selv. Men det kunne være der er nogen der har lavet sådan en video allerede.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 11-10-10 18:50

Citat
Det skulle gerne være en video hvor tændrøret taget ud og holdes mod motorblokken også bruges el starteren så man kan se gnisten rigtigt.

jamen:
hvorfor spørger du så OM
Citat
Jeg leder efter en video for eksempel fra youtube hvor man kan se tændrøret giver gnist som det normalt ville gøre i en motor.

Dato : 07-10-10 13:41
har du svaret, bare ikke på et topstykke
-------
Citat
så man kan se gnisten rigtigt.

+
Citat
Spændende med filmen fra motoren indre.
Gnisten inde i motoren opfører sig helt anderledes end ved et tændrør i det fri.

Det er fordi truykket er ca. 10 gange så stort, når gniten springer inde i motoren. Derfor skal der også 10 gange så stor spænding til.
Idioterne , som tester tændingssytemet på et tændrør i det fri, tager grundig fejl.