/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel 2007 - Ark => Sheet
Fra : CADmageren
Vist : 631 gange
300 point
Dato : 05-10-10 17:27

Jeg har en dansk udgave af Excel 2007, hvor jeg forsøger at ændre default navngivning til Engelsk (Sheet1, Sheet2... istedet for Ark1, Ark2...)

Det er ikke nok bare at ændre navnet på selve fanebladet.

Problemet er at jeg tilgår en Oracle database via et program der forudsætter at default ark hedder "Sheet1"

/Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-10-10 17:43

Når du klikker på iconet øverst til venstre får du menuen, med de sidste dokumenter til venstre og til højre alle iconer som gemsom osv.

nederst til højre, står der excelindstillinger-

jeg ved ikke om det virker - da jeg ikke vil ødelægge mine egne indstillinger, men under excelindstillinger er der en mulighed for sprog.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-10-10 17:46

omvendt det sidste dokumenter til højre og iconerne gemsom osv til venstre

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 05-10-10 19:15

Det har jeg allerede forsøgt. Skiftede indstillinger til us engelsk, men den den laver stadig ark istedet for sheets?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-10-10 20:34

Det kan man ikke så'n lige lave om, det er noget der ligger i programkoden..

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 06-10-10 05:36

har du prøvet med en UK udgave

http://office.microsoft.com/en-us/suites/language-packs-for-the-2007-microsoft-office-system-product-overview-HA010211368.aspx

har pakken til office 2003 men den virker sikkert ikke til 2007
når først pakke er indstalleret kan du vælge mellem sprogene

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 06-10-10 05:52
Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 06-10-10 06:09
Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 06-10-10 08:54

Det må da være muligt at ændre Ark1 til Sheet1, uden at skifte sprogpakke.

Kunden har vel en 60-70 brugere, der i øvrigt er vant til den danske udgave. De bliver sikkert ikke voldsomt glade for at skulle skifte til Engelsk bare for at få et import program til at fungere.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 06-10-10 09:21

det er kun dig der skal skifte til en UK,
for at kunne få stavet Sheet1 indholdet i arkene er jo stadig på DK (indholdet)
når du __ udskriver det

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 06-10-10 09:26

ellers kender jeg ikke andre måder, end dem smuller har givet

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 06-10-10 09:41

Næ - problemet er jo at det skal bruges af alle brugerne.
Men eller tak for hjælpen.