/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjemmelavet insektfjerner
Fra : bitt
Vist : 13569 gange
200 point
Dato : 04-10-10 19:34

Er der nogle af jer gode mennesker der har opskriften på en god hjemmelavet insektfjerner, der kan opbløde insekter på fronten af bilen og forruden, uden at beskadige lak og andet?
De gode der er i handlen er jo lidt dyre. Kunne være fint om man kunne lave det selv.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-10-10 19:40
Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 04-10-10 20:17

Jeg ville rask væk bare bruge sprinkler-væske, det er jo sprit, formentlig tilsat lidt sæbe. Hvis det er noget der er godt indtørret, ville jeg lægge serviet eller klud der er druknet i sprinkler-væsken, det vil så opløse /opbløde lidt efter lidt. Så sprinkler-væske det er mit svar

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 04-10-10 20:19

PS Hvis du kan skaffe den der er beregnet til dyb frost, får du den væske der har det højeste indhold af alkohol, og dermed altså den største rense-evne .

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-10-10 21:02

Selvfølgelig så langt kunne jeg ikke tænke, da det jo er på sprinkleren.
Men ellers ganske almindelig sulfo, det er de fleste bruger til vinduesvask på ruderne i huset.
Men ellers er denne måske god - ikke speciel dyr. http://www.vinduespudsning.com/products/vinduespudsersbe

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 04-10-10 22:19

Når du så er færdig med at rense den, så giv den en gang ny NanoVox, så er den nemmere at rense næste gang og den ser flot ud, efter nogle timers hyggearbejde, - selvfølgelig bedst en sommerdag i shorts og en øl på bordet ved siden af.
Men det pynter.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 05-10-10 10:51

Nogle gode slidte dynebetræk. som lægges over fronten og forende, væddes godt med en mild blanding af bilsæbe og lunkent vand sørh for at holde det vådt.
Vask bilen normal efter en lille time, og du er over problemet, uden alt for meget kemi og gnubberi som skader lakken.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-10-10 16:59

Jeg bruger et æble til forruden, som er skåret over i 2 dele. Dem kører jeg over ruden og efterfølgende bare vand/ eller sprinkler væske