/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Stram finanspolitik
Fra : Jensen1989
Vist : 389 gange
20 point
Dato : 04-10-10 12:45

Hvis Danmark vil gennemføre en stram finanspolitik hvordan vil det så betyde for følgende punkter?

•   Inflationen
•   BNP
•   Beskæftigelsen
•   Eksporten
•   Valutakurs

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 04-10-10 13:34

Det er da ret tydeligt

Det vil ligne din opgave som du skal aflevere :)!

Kommentar
Fra : spikedk

Dato : 04-10-10 21:26

Citat
Det er da ret tydeligt [Glad]

Det vil ligne din opgave som du skal aflevere :)!

Ha ha Klasse....

Kommentar
Fra : spikedk

Dato : 05-10-10 06:14

Men ellers søg på Google (eller i anden tråd herinde, der er vist en der før har skullet skrive om dette)

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 05-10-10 11:42

• Inflationen > vil være stabil, eller vokse ganske svagt.
• BNP - > vil være stabil, væksten vil ikke eksplodere.
• Beskæftigelsen > det offentlige gennemføre sparerunder, så arbejdsløsheden kan variere med +, - 1% men den privatesektor vokser ganske lidt.
• Eksporten > Eksporten skulle gerne stige, fordi at skatten ikke stiger og dermed er det hensigten at erhvervslivet bliver mere konkurrence dygtigt.
• Valutakurs > den danske krone er fastlåst til euroen. så det afhænger af euroens kurs.

det er mine bud, håber at du kan bruge dem til noget.