/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Depression´er
Fra : spam-free
Vist : 919 gange
11 point
Dato : 03-10-10 21:30

hvorfor fanden kommer de altid igen????????????????

når man endelig tror man er FRI for skidtet
TJA: så DEN dukker satan op igen...

OG DER ER IKKE TALE OM VINTER depression
findes der virkeligt ikke en effektiv måde
at udrydde DET LORT PÅ...? engang for alle
uden man skal henrettes af EL_CHOK og/ eller medicin

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-10-10 21:34

Måske skulle du starte dagen med en dagslyslampe.

http://damborg.dk/product.asp?product=168

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-10-10 21:35

http://www.lysterapi.dk/lysterapi.php?gclid=CMHawcC6t6QCFVD-2AodR0tKmw

Der findes masser af læsestof hvis du googler på emnet.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-10-10 21:35

også om SOMMEREN

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-10-10 21:36

Citat
OG DER ER IKKE TALE OM VINTER depression

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-10-10 21:38

Jeps mængden sollys har betydning.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-10-10 21:38

Meditation TM kan også hjælpe.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-10-10 21:39

men ellers_ virker det såmænd GO_NOK
bare ikke i de lidt grovere tilfælde
der går over i (kontakt_besvær) med en person/ ?
det hedder noget meget fint, som jeg ikke lige kan navnet på

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 03-10-10 21:39

Det korte svar er nok nej men der findes måder at lære at leve med det på.

Lysterapi, motion, ændringer af livs og arbejdsforhold, kost er bare en lille del af det.

Men hvis du først har haft depression en gang så kan du som udgangspunkt regne med at det kommer tilbage igen og igen og en lille smule værre for hver gang.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-10-10 21:40

Citat
Teil

hvorfor er du ikke BLACKET

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-10-10 21:45

Citat
Lysterapi, motion, ændringer af livs og arbejdsforhold, kost er bare en lille del af det.

forsøger stadig at ændre mine mad-vaner
men katten æder MIT = altså må jeg æde resterne

Citat
Men hvis du først har haft depression en gang så kan du som udgangspunkt regne med at det kommer tilbage igen og igen og en lille smule værre for hver gang.

DET er JO lige DET_ jeg har NÆSTEN lært at leve med skidtet
UDEN MEDICIN og andet fra de KLOGE
men fand__ hver gang det så dukker op/
måske bare for at være væk_ imorgen
SÅ ER DET SGU UHYGELIGT....

>>>>>>>>>>>>>>>det æder SJÆLE<<<<<<<<<<<<<<<

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-10-10 22:04

Citat
F.eks. kan en slem jernmangel eller et lavt stofskifte sagtens udløse en depression, og begge dele giver en enorm træthed. Der er videnskabelige undersøgelser, der tyder på, at andre slags mangler, f.eks. D-vitaminmangel eller B-vitamin-mangel også kan spille en rolle ved både depression og træthed.

Jeg kender en der har B12 vitaminmangle - og det er ikke noget man bare bliver tjekket for, for så almindeligt er det heller ikke at mangle lige præcist det vitamin - er vi blevet fortalt af lægen -.

Så hvis du får taget en blodprøve for at blive tjekket for D og B vitamin mangle, så be' også om at blive tjekket for B12...det var da en mulighed at det kunne være noget så simpelt

http://www.depnet.dk/universe5/debate/3626/default.aspx

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-10-10 22:28

Jepper, Nordsted - her bliver jeg også "prakket" DYRE vitaminer på...... Det er åbenbart det nyeste indenfor psykiatri. Men DYRT!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-10-10 22:51

Gå en lang lang tur, intet er så godt mod depressioner som frisk luft.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 04-10-10 00:23

Citat
lavt stofskifte

MIT er OPPE i det røde FELT
ALT hvad jeg ? indtager ryger ud igen
blodprøver = JEG ER SOM ALLE ANDRE
Citat
B-vitamin-mangel også kan spille en rolle ved både depression og træthed.

går UD FRA der er nok med DEM, = i 4 L mælk pr / DAG

-----
jeg kunne tænke mig at alt VOLD i TV og andet BLEV forbudt
P_G_A af samme.
men tvivler på DET
--
giv mig noget at vågne TIL
ikke et SKIDE TV + NYHEDER`ne

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 04-10-10 00:26

Citat
Gå en lang lang tur, intet er så godt mod depressioner som frisk luft

og hvem F___ sørger LIGE for at jeg får TØJ PÅ KATTEN og mig
---
der er SÅ fattigt i lille DK
at aftaler for 5 ÅR siden endnu IKKE er opfyldt
men WHATT69%
katten få mad?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-10-10 01:23

Hej med dig
Du mangler da bare en lille hund. Den skal nok få dig op. Slikker dig i hovedet, logrer og gør, til du blir ør eller skør, og så afsted i fuld galop inden du vidste du sku op.
Tror nu ikke helt på det med depressionen - der er noget andet, der ligger til grund!
Tror jeg kan bilde dig ind, at du fejler hvad som helst

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-10-10 09:19

Motion motion, så du bliver godt forpustet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-10 11:11

Citat
B-vitamin-mangel også kan spille en rolle ved både depression og træthed.

går UD FRA der er nok med DEM, = i 4 L mælk pr / DAG

Det kan man ikke gå ud fra... hvis det nu f.eks er B12 vitamin mangel, kan du ikke spise/drikke dig til dem.

De skal indtages som enten vacc. eller i tabletform

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 11 point
Dato : 04-10-10 22:24

Hvis det var så enkelt - katekismus - at have en depression, og der var en simpel kur, tror du så, at vi ville have det sådan - såen bare som en slag religion - katekismus?? Mange spørgsmål er blevet besvaret ved at finde ud af, at jeg har haft dem siden, jeg var en lille tøs med sår på knæene. Hvem sagde "TABU" - og er det blevet bedre? ja, men nogle tror (som ikke har prøvet det), de er så kloge, at de forsøger at putte os ned i en bestemt størrelse boks, så vi bare skal tilpasse os samfundets sparefanatisme.

Ahh, så fik jeg lidt luft, spam-free - tak. Jeg synes, det er fedt, at du har oprettet denne tråd.

Jeg har en sjov idé - synes jeg da selv, he he.

Folk kan forholde sig til et brækket ben, men ofte ikke til en depression (det kan også være svært...). Med den reaktion, der er på gipsen på det ben, vil jeg få "alle" psykiatiske patienter til at få lavet en hat af gips. Så skal vi en tur på "borgen" (de, der kan).

Hulk, jeg må ikke have hund her - havde forlængst været på internatet og fundet en dejlig, glad og fræk hund, som passer ned i en stor taske til busture.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 20-10-10 22:03

Citat
Du mangler da bare en lille hund. Den skal nok få dig op.

H-e-j

ser du__jeg skal altid hjem til en sGI_M-øjkat
som har det særdeles G_odt
Citat
Hvis det var så enkelt - katekismus - at have en depression, og der var en simpel kur, tror du så, at vi ville have det sådan - såen bare som en slag religion

og denne
Citat
Folk kan forholde sig til et brækket ben, men ofte ikke til en depression (det kan også være svært...). Med den reaktion, der er på gipsen på det ben, vil jeg få "alle" psykiatiske patienter til at få lavet en hat af gips. Så skal vi en tur på "borgen" (de, der kan).

havde man så BARE været SÅ SYG
selv har jeg smadret samtlige (næsten) knogler i hænderne
af G_R_U = hvad er en sindsyge???????
jeg har aldrig i mit LIV oplevet det før NU og efter at
have været indlagt for mavesår
DER gik de kuk i både sove_piller og andet godt´er
og jeg blev indlagt på den LUKKEDE med en skide
PSYKOSE ?? midler-tidig
men F_U_C_K behandlere der BARE```` siger det går
SGU SNART over IGEN

dengang kunne JEG have smadret 10 mennesker
på vejen hjem = og i en SKIDE morgen kåbe
med en lynlås på MAVEN der gik fra navle til hjerte
BARE firdi de lige skulle i kontakt med min LOKALE LÆge og få
at vide at JEG IKKE MÅ undvære et par tabletter
GRUNDET samme, men fik dem ALDRIG
heller ikke søvn
VÅGN OP = du skal i bad
OK = NEXT

smutter igen
det er bare så F_U___ at vide man virkelig
KAN gøre det? bare på grund af mangel på medicin/
+ eller mangel på søvn =
og skide da på katten og andet

er du af BEDETÆPPE_ tro så får du ALT

Godkendelse af svar
Fra : spam-free

Dato : 20-10-10 22:05

Tak for svaret Camillasmoster.
Fyr op under DET

+
selv sidder man JO bare her_ igen
og gør NA_DA

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-10-10 14:45

spam-free - tak for'et

Få en aftale med en god psykolog, som kan hjælpe med at mildne dine frustrationer i det daglige. Så du får lidt overskud til at komme videre stille og roligt.

Prøv at vende tingene med dig selv, som om du er to, der snakker sammen. Det er god selvterapi, som jeg har megen gavn af.

Det er rigtig godt at tænke begge veje inden, man handler - eller efterrationaliserer/filosoferer.

Klar besked og vished, synes jeg er meget vigtigt!

Kommentar
Fra : mortil4

Dato : 22-10-11 20:57

ØV depression er skod sygdom..har selv det..og angst.. og det er nu kronisk.. da det bliver ved med at vende tilbage.. depression er i flere faser.. mild.. mellem.. ect.. mit ligger i den hårde ende.. så efter have haft det skidt i ca 9 år.. måtte jeg hoppe på medicinen.. OG trods latterlige bivirkninger.. er jeg glad for jeg er på medicin i dag.. mine børn har en mor der magter meget mere.. og er lidt gladere :)

medicinen erstatter så det jeg "mangler" i skallen som min søn kalder det... når nu min barndom..og roddent ægteskab fucked min hjerne op .. men sket er sket.. så nu må jeg jo bare få det bedste ud af det ..eller..forsøger vertfald :)
mvh lone

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-10-11 20:55

Ja, det er fadme træls med de depressioner!!!!! Jeg har arvet mine.............

Keep up the spirit

Kommentar
Fra : bosse1973

Dato : 20-09-13 10:36

Hejsa

jeg kender det alt for godt, men jeg har haft utrolig meget glæde af at gå til meditation og deltage i mindfulness kurser hos hende her: www.pernillenejst.dk - det har været life changing, men ved selvfølgelig ikke om du bor i nærheden af København

Take care..