/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
fjerne institutions look
Fra : tararam
Vist : 768 gange
70 point
Dato : 02-10-10 19:29

ok, er ved at bygge 16 nye værelser. Lang entré/gang og værelser til begge sider.
Skal bruges som udlejning. Hvordan gør man selve gangen hyggelig. Jeg synes nærmest det ligner en institution eller sygehus når man kigger ned af gangen (40 mtr lang). Min idé er at male i forskellige farver, evt - nogle billeder - men kan nogle f.eks 4x4 sorte træ bjælker monteret nogle steder lodret- f.eks hver 5 mtr evt. give det en slags ældre look.
Er der nogen der har gode ideer. Vil gerne gøre det hyggeligt og have et lidt ældre look.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 02-10-10 19:50

Hejsa,

Hvor langt er du nået i byggeriet ?

Er der mulighed for at tilføje glas kanarper i gangen (evt. kun på den ene side) hvor der lige kan være 2 stole og et bord?

Det kunne ændre meget hvis folk som lejer værelserne skaber lidt "liv" i så lang en gang.
Bjælkerne kunne være en mulighed evt. kombineret med at du i væggen skaber nogle repoer med indirekte belysning og evt blomster.

Blot skudt fra hoften

Bluesky

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 80 point
Dato : 02-10-10 19:57

Prøv lige at klikke dig rundt her på stenstruplund kursuscenter. Hvert værelse har et tema og gangene er så hyggelige

http://www.stenstruplund.dk/1024x768/Indret/afda.htm

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-10-10 19:58

Værelsesgangen i afd. A, er altså ikke beklædt med gulvtæppe, men sådan en stenbelægning.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-10-10 20:05
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-10-10 01:11

Noget helt andet.....

Hvis myndighederne har forlangt at der skal være et par brandslukkere på gangen kan Du jo bygge kanarper ud fra dem.

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 03-10-10 10:42

Ved siden af hver dør monter du en f.eks. hylde, en krog eller andet, så det er mugligt for den enkelte beboer selv at lave sin egen personlige udsmykning udenfor døren. Det kan måske gøres i forbindelse med de sorte stolper.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 05-10-10 06:39

Tak for svaret smuller54.