/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Melde flytning til elselskab
Fra : molslinien
Vist : 1855 gange
50 point
Dato : 22-09-10 18:40

Hej

Jeg er ved at flytte ud af min lejlighed, og skal melde flytning hos elselskabet.

Der er fraflytnings-syn i lejligheden d. 30. Så der er den tømt.

Men hvis jeg siger d. 30. til elselskabet, så lukker de vel for strømmen så synsinspektøren ikke kan checke om alt virker?

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 60 point
Dato : 22-09-10 18:44

Hejsa.
Når du melder flytning og bruger en af de flyttemapper du kan få ganske gratis så ligger der alt hvad du skal bruge.
Hentes på posthuset.

Citat
så lukker de vel for strømmen så synsinspektøren ikke kan checke om alt virker?

Nej der lukkes ikke...der skal være strøm til de håndværkere der skal ordne lejligheden til næste lejer.

Kommentar
Fra : molslinien

Dato : 22-09-10 18:46

ok. mit spørgsmål var nok lidt fjollet.. men jeg kom i tvivl ;)
tak

Kommentar
Fra : molslinien

Dato : 22-09-10 18:49

men... hvis jeg siger til Dong at jeg flytter ud d. 30, så kan jeg godt støvsuge selv d. 30?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-09-10 18:51

ok- det er ikke for at være emsig, men bare hvis du ikke ved det.

Hvis du er tilfreds med svaret så accepter og rul ned. tildel antal stjerner for svaret og tryk send.

Også det andet sprøgsmål omkring kalk på vandrør, hvis du finder et svar du kan bruge så samme procedure, ellers anuller.

Piaskov har givet dig svaret her

Godkendelse af svar
Fra : molslinien

Dato : 22-09-10 18:55

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-09-10 19:16

Citat
så kan jeg godt støvsuge selv d. 30?

Ingen problemer der.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-10 19:20

Hallo hallo

Når man fraflytter en bolig, så skal målerne da aflæses og godkendes af den der fraflytter, samt den der overtager lejligheden.

Det er da ikke nok at melde flytning via postvæsenet !!!!!!!!

I tilfældet her, hvor et svar er accepteret ..... det er efter min mening helt hen i vejret.

Hvordan skal molslinien kunne bevise at måleren stod på ???? fordi der er sendt en flyttemeddelse via postvæsenet ?????

molslinien

Du skal aflæse måleren og få det godkendt før du fraflytter og det vil ske den 30.

Citat
Der er fraflytnings-syn i lejligheden d. 30.

Så skal du vel aflevere nøglerne til lejligheden efter synet.

Den strøm, som du har brugt, der vil Dong sende en regning til dig.

Kommentar
Fra : molslinien

Dato : 22-09-10 20:27

ans> hmm, jeg forstår ikke helt hvad du skriver. Hvem snakker om postvæsen eller nøgler?? ;)
Det her handler om jeg hvilken flyttedato jeg skal oplyse Dong.
Jeg har nu lige meldt flytning d. 30., og aflæst måleren, og alt er perfekt.