/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Valg af nye vinduer - PT, Rationel, ....
Fra : Steen2000
Vist : 2233 gange
75 point
Dato : 22-09-10 14:47

Hej
Jeg skal have en ny dobbeltterrasse dør samt 2 store facadepartier udskiftet. I alt 420cm + 210 cm i bredden (de 2 mål adskilt af bærende stolpe).

Jeg har fået forskellige tilbud, og der er lidt forskel i prisen. Men det er ok hvis der også er forskel i kvaliteten.
Er der nogen der kan rådgive omkring forskellen på
- PT vinduer
- Rationel vinduer
- IdealCombi
- Vrøgum vinduer ??

Nogle handles jo gennem tømrerhandel mens man kan købe andre direkte. Dette gør det dog ikke nødvendigvis billigere.

Jeg har hørt godt om PT Vinduer men kun fra én kilde, en tømrer
Rationel kender man jo og de har konkurrencedygtig pris, men er de ligeså gode?
IdealCombi har jeg læst om på nettet

Det er til en vinkelvilla fra 1973 hvor de skal sidde ved den overdækkede terrasse.

Det er jo en anseelig sum jeg skal op med så lidt interesseret i at købe det rigtige.

PS Ikke så interesseret i at høre om billig billig mærker

Accepteret svar
Fra : NoQia

Modtaget 47 point
Dato : 22-09-10 15:26

Hej,
Vi har lige skiftet samtlige vinduer, ovenlysvinduer og terrassedøre. Vi valgte Ideal træ med alu.udvendigt. Det er vi rigtig godt tilfredse med. Det var ikke det billigste, men vi gik efter kvalitet og udseende/design. Plastikvinduer var for os udelukket.
Vi har flere håndværkere og arkitekter i familien og fra alle sider fik vi at vide, at Ideal var fin kvalitet og udmærket til prisen. Vi kan i hvert fald anbefale det.
Jeg kender ikke forskellen på de forskellige mærker (hvis der da er forskel), men i denne artikel kan du finde nogle råd: http://www.bolius.dk/alt-om/vinduer-og-doere/artikel/koeb-og-valg-af-nye-vinduer-og-yderdoere/
Umiddelbart tror jeg, at jeg ville prøve at høre forskellige håndværkere, hvad deres erfaringer er med de forskellige produkter.
Held og lykke med udstiftningen :)

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-09-10 15:50

Når du nu har valgt hvilket vindue du vil have, så skal du sikre dig at glasset ikke er fra : ISOLAR GLAS”, i Hvidbjerg pr. 7790 Thyholm.
Jeg har for nogle år siden købt en rude, gennem min tømrer, -som monterede glas fra dem. - Når solen skinner på den, bliver der en hvid hinde, som der er sæberester tilbage, mellem glassene. Jeg har gjort alt, uden jeg er kommet videre med dem. En konsulent fra dem sagde at sådan ville højisolerede ruder se ud, men det er den eneste rude der ser sådan ud i vores hus, og næsten alle er udskiftet til højisolerede ruder.
Kære venner, lad så være med at råde mig til hvad jeg så skal gøre, for alt er gjort, og ruden er skiftet til et andet mærke.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 22-09-10 18:25

Vi har haft rationel i vores hus og vinduerne var gode.

Vi bestilte dog en dør lignende din. Der skulle ikke en vrider i til låsen indvendig. Vil ville kun låse den med nøgle, men de lavede døren forkert og ville give os et prisnedslag, men vi sagde nej tak selv om vi havde ventet i to måneder.

Da de skulle levere en ny (der var igen to måneders ventetid) faldt den af lastbilen. Det var rationels folk, der håndterede det. Så kom vi bag i køen igen med to måneders ventetid. De var ligeglade. Det var i de tider, hvor byggebranchen havde det rigtig godt så min anbefaling er find et andet mærke

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 22-09-10 19:19

Hej
Jeg har lige købt nye vinduer og døre til hele huset fra IdealCombi efter jeg har forhørt gennem venner & håndværker & akitekter om hvilke mærke som var bedst og til en fornuftig pris.Det blev som sagt IdealCombi som fik lov til at levere.

IPM

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-09-10 20:15

krone vinduer er et ganske udmærket produkt. måske i den lidt dyrere ende, men kvaliteten er til gengæld helt i top.

Godkendelse af svar
Fra : Steen2000

Dato : 05-10-10 14:35

Tak for svaret NoQia.