/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
hjælp til studier i Gambia
Fra : Sønder
Vist : 607 gange
100 point
Dato : 15-09-10 22:12

Jeg har en Gambiansk (penne)ven, som jeg sender fotos og information om Danmark til, hvilket han lyder til at være glad for.
Han er betjent og vil nu læse jura, men mangler midler.
Jeg personlig har ikke hverken lyst eller råd til at sende ham penge, men mon der findes en organisation jeg kan henvise ham til evt. i Danmark, hvor han kan søge om støtte?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 15-09-10 22:19

Der er en del legater og fonde... men du må lige fortælle ham, at han skal sende frankerede svarkuverter med - og det er dyrt -

Måske man kan sende ansøgningerne pr mail?

Du må nok lige hjælpe ham med nogle adresser fra linket

I hans tilfælde må han så huske at skrive på engelsk

Legaterne bliver udtrukket/udvalgt på mange forskellige tidspunkter på året, så selv om han måske ikke hører lige med det samme,så kan der lige pludselig efter måske et halvt år være respons

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=legater+og+fonde&aq=1&aqi=g8g-s1g1&aql=&oq=legater&gs_rfai=&fp=a86ddd8347415449

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 16-09-10 12:56

Forsøger og afventer...

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 25-10-10 16:47

Tak for svaret Nordsted1. Det gav vist ikke noget, men du må hellere få lidt for forsøget