/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
nt-boks
Fra : gorken
Vist : 645 gange
60 point
Dato : 11-11-01 11:02

Jeg har lige fået nyt isdn modem mini vigor 128 men efter jeg har sadt det til kan jeg ikke bruge mine alm. telefoner er der nogen der kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-11-01 12:15

"gorken" <gorken.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:rWrH7.3681$Gt.332068@news000.worldonline.dk...
> Jeg har lige fået nyt isdn modem mini vigor 128 men efter jeg har sadt
> det til kan jeg ikke bruge mine alm. telefoner er der nogen der kan
> hjælpe migjælpe mig, for jeg er virkelig dårlig til at tegne.
OK, forklar lige lidt om din installation ? Hvor er telefonerne tilsluttet
og hvilken type er det ?

/Dan Mortensen

Kommentar
Fra : gorken

Dato : 11-11-01 12:26

Det er nok noget med hvordan nt-boksen skal tilsluttes hvis der er nogen der kan fortælle mig det under nt-boksen er der et stik hvor der står isdn som er tilsluttet nt-boksen men ved siden af sidder der et andet stik skal det også forbindes med nt boksen eller hvad

Kommentar
Fra : gorken

Dato : 11-11-01 12:29

det er noget tdc har monteret

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 60 point
Dato : 11-11-01 13:11

Hej gorken
Når tdc har sat det op er det absolut dem der skal hjælpe dig til at alt fungerer. Har selv haft store problemer med det selskab. Ring til deres Hotline --DE SKAL få det til at fungere

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 11-11-01 13:30

Hej
Pss

Stikkene i NT Boksen skal sidde sådan : Du skal jo have strømstikket i der hvor der står 230w Så har du et stik fra S-bus --det skal i Tlf. stikket. Der skal ikke sidde noget i ISDN stikket

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 11-11-01 13:59

Hej igen
Hmmm --Det er vist skrevet lidt vrøvlet.----Der skal et stik i din NTboks hvor der står S-bus,--det føret du til Modemet,-og ind i ISDN stikket.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 11-11-01 14:13

PPSSS:
Du kan også hente installationsvejledning på :http://www.teledanmark.dk/menu/sm0986.htm
Det er meget overskuelige Brochurer.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-11-01 15:10

Hej igen Gorken
så har jeg fundet et link der fortælder hvordan du sætter din nt boks op
http://home3.inet.tele.dk/frda/isdn.html
MVH Brian

Kommentar
Fra : movingrok

Dato : 12-11-01 10:29

Dine alm. telefoner vil kun virke hvis du dit modem har analog port(e). Alle dine alm. (analoge telefoner skal være koblede på den port.
Det der sker når du får ISDN og NT-boks er at TDC sætter NT-boksen på første telefonstik i huset/lejl. og afbryder resten. Du skal der efter selv sørge for at tilslutte de resterende stik i huset til der hvor NT-boksen bliver konverteret til analog - nemlig i modemet.

Kommentar
Fra : BadAssolle

Dato : 07-07-02 12:27

UDEN TVIVL ER TDC DET MEST LORTEDE SELSKAB DER FINDES.....har haft ADSL i 8-9 mdr. nu og det har ikke´virket i sammenlagt 2 mdr.
TISCALI