/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
LG 42" plasma tv opløsning HJÆLP?
Fra : Gigli-Chico
Vist : 632 gange
40 point
Dato : 06-09-10 17:03

Jeg har/skal have et LG 42" 42PJ350.
Men en af mine venner siger at jeg IKKE skal købe det.
Han siger at opløsningen er dårlig? jeg ved han ved en del ting, men han kan også tage fejl.
Nu vælger jeg at høre jeres mening. Hvis det er et LG 42" plasma tv og opløsningen er 1024 x 768..
Bliver det så et dårligt billede?. Altså jeg kan sagtens klare mig med alminde dvd klarhed. jeg behøver ikke BlueRay klarhed.. Er det et dumt køb? eller er det en okay opløsning?

På forhånd tak. :D

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-09-10 17:17

Enig med ham, det du skal have skal være fuld HDTV med en opløsning på 1080x1920

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 06-09-10 17:17

Jamen hvad er der dårligt ved opløsningen`? forstår det ikke?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-09-10 17:28

Om det er et godt eller et dårligt køb afhænger vel også af, hvor meget du skal betale for det?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-09-10 17:29

Det er ikke fuld HD - jeg vil foreslå dig noget i den retning her http://www.bilka.dk/Catalog/Philips_42__LCD_TV_42PFL5405H.aspx?Cata=bilkadk&PID=01101200057(Purchase_Other_DS)
Det godt nok ikke plasma, men et godt lcd fjernsyn.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 06-09-10 17:38

Nu giver plasma bedre billeder end lcd. Der er bedre lysstyrke, mere kontrast og først og fremmest hurtige billede.

Hvad hjælper en eller anden superstor opløsning hvis du skal meget tæt på skærmen med lup for at se forskel , og billedet ikke duer til hurtige bevægelser.

På lcd bliver fodbolden en udtværet klat.

1024 x 768 er bedre end en dvd kan præstere.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 06-09-10 17:49

Hvis du bare vil have et rimeligt TV til få penge, og ikke har noget imod at købe et nyt om nogle få år, så køb det bare. Men et Full-HD koster næsten ingen penge i vore dage og det kan du sikkert klare dig med i mange år.

Jeg ville dog vælge noget andet end LG og næppe købe plasma...

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 06-09-10 18:32

Jeg betaler 3,665 kr for det.. jeg synes selv det er en god handel..
Den i Bilka er over 1000 kr dyrere. og så vil jeg helst have et plasma tv, mere fordi jeg ser mest tv i "mørke" jeg har altid gardiner for eller sådan,. da jeg hader solen i tv'et ligemeget hvilket tv det er. Nu er det også fordi det er det største billigste og bedste tv jeg har fundet til den pris. Og jeg elsker LG. Jeg har også haft LG telefoner. Folk snakker tit grimt om dem, men jeg synes de er gode nok.

Men mange tak for alle jeres svar. :) jeg har fået mit svar nu.. Jeg er sikker på jeg vælger det tv, jeg skulle bare lige høre nogle andres meninger/erfaringer. :)

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 06-09-10 18:36

Tak for svaret transor. Det var lige det jeg ville høre :D Jeg vælger helt sikkert LG 42" 42PJ450 tv :D