/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Erkendlighed til ukendt person
Fra : klummen
Vist : 4724 gange
196 point
Dato : 04-09-10 23:18

#1
Hvordan giver man en lille gave til en person,
der for mig er ukendt, men ved næsten adressen på vedkommende?.
#2
Jeg har ingen lyst til at banke på, eller på anden måde
lade personen DET at vide.

#3
Kan nævne at vedkommende gennem flere År
har set (hemmeligt efter mig) uden jeg selv vidste det
for at se om jeg har/havde det godt.
-
Der findes sgu flinke mennesker trods alt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-09-10 23:30

Send en blomst med Interflora

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-09-10 23:32

Du kan gå til interflora, og købe en buket blomster (mener også de bringer flasker ud), og få dem til at udbringe den.... der behøver ikke være vedlagt et kort, så du kan sagtens sende den anonymt

Citat
Der findes sgu flinke mennesker trods alt.

Hvor dejligt

Men hvorfor ikke selv overbringe buketten/flasken, og sig tak... det behøver jo ikke være andet, men jeg ville da selv undre mig hvis jeg fik en gave fra en anonym... og sandsynligvis tro at det måtte være en fejl

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-09-10 23:33

Det er umuligt hvis personen er dig ubekendt.
Det hjælper ikke med næsten adressen. Du skal kende den fuldstændigt og med sikkerhed, så kan du da bare sende en gave med posten.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-09-10 23:33

LuffeA... to sjæle en tanke

Kommentar
Fra : klummen

Dato : 05-09-10 00:08

Citat
Der findes sgu flinke mennesker trods alt.

Hvor dejligt

Tja:
Der må vel være LANGT til en PC...

Citat
Det er umuligt hvis personen er dig ubekendt.

#1
Derfor jeg spurgte, kan man bare smide en ? flaske i indkørslen.
Og håbe på at vedkommende ikke kører den`` eller Rosen i dækket..
Hvorfor den kommer, tror jeg vedkommende ved
Eller BURDE vide, der er ikke mange af den type
i Danmark mere, mig bekendt.

Og i så fald/ er en flaske så nok
eller skal man op i flere tusinde på et gavekort, eller nyt tag?

Jeg har som skrevet ikke kendt til dette.

Håber på en rimelig mulighed/ ikke en kat med hale leg.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 196 point
Dato : 05-09-10 00:19

Hvorfor ikke bare står ved gaven og aflever den personligt ?

Jeg vil hellere undvære en gave - hvis jeg ikke kender afsender...

Man siger ofte at det er tanken der tæller når der gives gaver, derfor er det rarest at kende giver...

Det er blot mit synspunkt...

vh ben

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 05-09-10 03:14

Jeg har i et ugeblad eftersøgt mølkugler, da man ikke kan købe sådanne mere.

Der var mange der ringede og gav gode råd, men ingen af rådene hjalp.

Så en dag fik jeg en stor kuvert med posten - uden afsender, eller nogen besked vedlagt, men i kuverten var der en pakke mølkugler! Jeg blev utrolig glad. Selvfølgelig ville jeg gerne havde takket vedkommende der havde sendt mølkuglerne til mig, men hvis giveren ønsker at være anonym, så er det ok for mig.

Nogen gange har man bare lyst til at være anonym, så jeg synes at en buket blomster eller en flaske vin - givet anonymt - er en fin gestus.

Den der har set efter dig, har jo også gjort det anonymt. Men hvis du kender navnet på den flinke person, ville det nok være en god ide at skrive: "Til......", så vedkommende VED at gaven er til ham/hende.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 05-09-10 06:58

Har du overvejet at skrive et brev i stedet?
En gave fortæller trods alt ikke så meget, og da slet ikke hvis afsenderen er anonym.

Hvis jeg pludselig fik en gave, som der ikke var afsender på, så ville jeg først tænke om den overhovedet var til mig? Dernæst ville jeg bruge en masse tid på at ringe rundt og spørge folk, om gaven var fra dem? Når det så ikke lykkedes, ville jeg frygte, at der var en person, jeg har overset, som jeg burde ringe og sige tak til.
Jeg ville altså ikke udelukkende nyde gaven og tage den i den ånd, den var givet, men bruge kræfter på at tænke på, hvor den kom fra?

Hvis jeg fik et brev, hvori der stod, at nogen tænker så positivt om mig, så ville jeg blive glad. Og da det tilsyneladende er en person, der kender dig, hvorfor så ikke stå ved det og skrive under med dit navn.

Gaver er dejlige at få, men varme ord giver større glæde. Og vi giver for få af dem
I øvrigt så er en buket blomster væk igen efter en uge, så skal du give en gave, der skal betyde noget for vedkommende, så skal der andet til.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-09-10 23:16

En vase med blomster, så kan vedkommende bruge vasen igen.

Eller en dåse/æske med noget lækkert i.

Eller bag dine egne småkager, og kom dem i en sød kagedåse.

Kommentar
Fra : klummen

Dato : 10-09-10 03:08

Citat
Man siger ofte at det er tanken der tæller når der gives gaver, derfor er det rarest at kende giver...

Det er blot mit synspunkt...

stå PÅ DET

Godkendelse af svar
Fra : klummen

Dato : 10-09-10 03:09

Tak for svaret Benjamin.Hansen.