/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hvilken MPEC4 TV tuner
Fra : CharlotS
Vist : 1854 gange
100 point
Dato : 03-09-10 18:22

Hej

Jeg har lige købt en nu tv box, så jeg kan hente alle de gratis kanaler ned fra antennen, har indtil nu haft en Philips af de ældre typer, der ikke kunne tage alle nye gratis kanaler. Nå nu til spørgsmålet....

Jeg har købt en lumatron Digital TVB-T MPEG4 HD TV tuner fra Kvickly og den er bare sååååå irriterende, den har bl.a. den dårligste fjernbetjening, hvor man skal trykke flere gange før den reagerer og i det hele taget er boxen meget langsom i kanalskift, når knapperne overhovedet vil reagere. grrrrrrrrrrr

Kan i anbefale et godt funktionsdygtigt mærke, der gerne må koste mere end de ca.500 jeg gav. Håber I har lidt ideer til hvad eller hvor jeg skal købe. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-09-10 19:36

Arlig fjenbetjener som du beskriver hænge ofte sammen med dårligt batteri. Selv om de er nye eller lå i æsken , kan der godt være et dårligt element imellem.

Prøv med nye elementer og klart sigt mellem boks og fjernbetjeneren, inden du leverer den tilbage.

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 03-09-10 20:24

At skifte batteri er et godt bud, og jeg har også prøvet det, det ville så skulle forbedre, at man skal trykke flere gange på en knap før at den duer.

Men det er altså fjernbetjeningen der er håbløs, bl.a. skruer den også op ind i mellem på den knap man skruer ned for. Jeg tror simpelthen at det er hele printet der er mystisk, og alt for billigt produceret.

Jeg søger en box med minimum en rigtigt god fjernbetjening.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-10 21:37

Det er som regel ret billige tunere med billige fjernbetjeninger, jeg ved ikke om en dyrere model har en bedre fjernbetjening.
Men du kan gøre som jeg: Købe en universal fjernbetjening fra Logitech, den styrer både tuner og TV og DVD og Video og har et meget kraftigt signal så selv en meget skrå vinkel får elektronikken til at reagere

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 03-09-10 23:49

Nu tager jeg en tur i Føtex. og et par andre varehuse i morgen og ser hvilket mærke de har, og hvis det ikke bliver bedre end Lumatron tror jeg sq at jeg køber en universal fjernbetjening fra Logitech

Det er bestemt ikke noget dårligt bud, havde slet ikke tænkt på det selv

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 04-09-10 12:45

Hvis den er langsom til at skifte kanal hjælpe en ny fjernbetjening ikke !!

Jeg er selv på jagt efter en ny god tuner, men har flere krav, så som 2 gode hurtige tuner og optager funktion. Samsung har en god en men desværre kun med en tuner

Accepteret svar
Fra : Mils47

Modtaget 100 point
Dato : 04-09-10 21:21

Sagem (ITD84HDB) laver rigtig gode digital-tunere, men de koster også ret meget. Hvis man skal have en god tuner som også er til at betale, vil jeg anbefale en triax (THD405VA), man kan få den til 799,- når den ikke er på tilbud, men den kommer ofte på tilbud til omkring 500,- i elgiganten. Hvis du ønsker et lidt billigere mærke, kan jeg varmt anbefale en clint (DT11), den kan også købes i elgiganten, og den kan optage på et USB-stik eller en ekstern harddisk. Fjernbetjeningerne er rigtig gode til alle disse produkter, og bruger-funktionaliteten, og i det hele taget kvaliteten er i den nævnte rækkefølge. Den box hvor man får mest kvalitet for pengene, er uden tvivl i triax boxen.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 05-09-10 00:21

Jeg har lige købt en Denver 150 HD i Føtex. Vist nok til 400-500 kr. Jeg havde en anden inden og den her er rimelig hurtig med at skifte kanal. Jeg kender godt problemet. Man kan også optage på USB. Remoten er dog dårlig, men det er vist meget almindeligt. Med mindre, at man køber B&O. Det er vist der, at de kan spare lidt. Køber du et TV til 12.000 kr. så får du også en dårlig fjernbetjening.

O.V.N: Jeg er glad for at læse, at du blev glad Logitechen som jeg anbefalede her Så kan man smide alle de gamle, billige fjernbetjeninger ud

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-09-10 18:06

Ikke alle fjernbetjeninger har en stor IR-lysspredning, så der skal altså sigtes direkte mod tuneren.

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 07-09-10 17:17

Hej igen. Jeg købte en triax i Føtex har har en md. fuld returret, hvis nu jeg skulle ville bytte den til noget andet, men umiddelbart ser den rigtigt fin ud. Tusinde tak for al hjælp og assistance til alle.

Godkendelse af svar
Fra : CharlotS

Dato : 07-09-10 17:18

Tak for svaret Mils47.

Også tak til alle andre