/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hund i snor
Fra : Dahab
Vist : 802 gange
200 point
Dato : 02-09-10 22:58

Hej

Med den nye hundelov der er kommet i sommer, er der så kommet et lovkrav om at man skal gå med sin hund i snor ?
Der er ikke snak om en af de "forbudte" racer og der er ingen kommunale regler på stedet, det er ikke i skoven .

Gerne dokumentation

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 210 point
Dato : 02-09-10 23:17

næh, det er som jeg læser det op til kommunalbestyrelsen, om de kræver at de skal være i snor- ellers snor eller fuldt herredømme
som det hele tiden har været

Nye lovgivning:

http://www.ft.dk/samling/20091/lovforslag/L163/som_vedtaget.htm#dok

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-09-10 04:06

Som udgangspunkt bør man vel holde sin hund i snor hele tiden, det faktum at en hund er et dyr og derfor ikke tænker som mennesker kan selv den allerbedste træning ikke fjerne.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-09-10 13:43

Hvis den der går med hunden ikke har 100 % kontrol over hunden, så skal den føres i snor, uanset om det så er et af de steder hvor det ikke er et krav at hunde skal være i snor

Godkendelse af svar
Fra : Dahab

Dato : 03-09-10 15:15

Tak for svaret smuller54.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 03-09-10 15:17

Citat
Som udgangspunkt bør man vel holde sin hund i snor hele tiden, det faktum at en hund er et dyr og derfor ikke tænker som mennesker kan selv den allerbedste træning ikke fjerne.