/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
vand i lungerne
Fra : sankiks
Vist : 1750 gange
20 point
Dato : 28-08-10 13:28

jeg måtte gå den tunge gang fredag den 27 august til dyrelægen med min 7 år gammel kat, han han ikke spist eller drukket vand i et par dage, han blev undersøgt og de fandt meget vand i hans lunger, de sagde at de intet kunne stille op med ham, hans hjerte fejlet ikke noget, kunne der virkelig ikke have gjordt noget for ham ? måtte desvære aflive ham, de sagde de ikke vil dræne ham for det ville komme igen hilsen sandra

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-08-10 14:20

Skulle vi vide mere end dyrlægen som undersøgte katten ?

Kommentar
Fra : sankiks

Dato : 28-08-10 15:33

øhh det var bare et ? teil

Kommentar
Fra : sankiks

Dato : 28-08-10 15:34

måske andre har oplevet det samme

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-08-10 15:40

Jo det er trist at miste en dejlig kat, men dit spørgsmål kan jeg ikke svare på.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 28-08-10 16:20

Citat
Jo det er trist at miste en dejlig kat, men dit spørgsmål kan jeg ikke svare på.

Men det kan jeg !!!
Kære sankiks, du har gjort det helt rigtige !
- du skal ikke tænke på, om der var mere du kunne have gjort - DET VAR DER IKKE og når dyrlægens råd er aflivning, kan du være helt sikker på at det er den rigtige beslutning.

Det værste ved at have dyr, det er at man overlever dem.

Kommentar
Fra : sankiks

Dato : 28-08-10 16:24

hej christa ja men det var sgu svært, de sagde at selv om de tømte hans lunger for vand vil det komme igen det stod slemt til, de tog røgenbilleder også og sagde der var meget vand i hands lunger, ved ikke hvordan han har fået det, hilsen sankiks

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 28-08-10 17:00

Jeg ved alt om hvor slemt det er !!!

- jeg synes det ville have været endnu værre for katten, hvis den skulle igennem et langt, pinefuldt sygdomsforløb, der havde dårlige ods for helbredelse - jeg er sikker på din dyrlæge har gjort det rigtige !
Ingen ved hvorfor sygdom pludselig rammer, det kan være arveligt eller pludseligt opstået, sådan er det også med os mennesker.

Havde din dyrlæge da ikke et bud på, hvorfor der var så meget vand i lungerne ?

Kommentar
Fra : sankiks

Dato : 28-08-10 17:40

til christa nej det havde han ikke, min kat var lidt syg gad ikke spise eller drikke lå bare og sov det medste af tiden så tog ham til dyrlægen i går, hvor de lyttet på hans hjerte det var fint, tog røgenbilleder af hans lunger de var fyldt med vand hilsen sankiks

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-08-10 20:14

Nu kan der være flere grunde til vand i lungerne. Men kors det er svært at få aflivet et dyr. Det er ens bedste ven og jeg mener jo at de skal dø af alderdom. Men de skal ikke lide og så er det da godt at dyrlægerne kan aflive. Det gør det bare ikke nemmere.

En gang imellem kan jeg tænke at lægerne burde have samme rettighed som dyrlægerne. Men det er en anden diskussion. Jeg kunne bare ikke lade være.

Kommentar
Fra : sankiks

Dato : 28-08-10 20:43

nej det gør det ikke nemere granner01 det var sgu svært, men de levnet ham ikke mange chancer for at overleve, de ville måske lette ham med at dræne noget vand fra hans lunger men de sagde det ville komme igen desværre hilsen sankiks

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-08-10 21:08

Min første hund blev aflivet da han var 8 år, han havde en kræftsvulst bag øjet og den var 3 mm fra hjernen. Vi fik 2 dage til at tage afsked. Du fik ikke tid til at tage ordentlig afsked. Og ja de kunne have drænet vandet fra lungerne og måske skulle det gøres 3 gange om ugen eller hver dag. Var det et liv for en elsket kat? Den spiste ikke og den drak ikke. Mit gæt er at nyrerne var holdt op med at fungere. Jeg synes min venindes kat havde samme symptomer da den blev aflivet. Men den var 16 år.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 29-08-10 17:30

Hej Sankiks
Det er meget hårdt, at miste en elsked kat, men du må så hurtig som overhoved muligt anskaffe dig en ny kat, på internaterne sidder der søde katte der bare venter og venter på at der kommer nogen og vil give dem et hjem og internaterne er rigtig gode til at hjælpe med at finde lige præcis den kæle kat der til dig. Du skal ikke betænke dig men få en ny kat straks, du behøver ikke at sørge i flere måneder, en ny kat hjælper på humøret så du hurtigere kommer over sorgen.
Jeg sender dig et link, der kan du så finde et internat nær ved dig og kigge hvad de netop nu har sidende af længsels fulde katte, der bare venter på at DU skal give en af dem et godt og kærlighedsfulgt hjem.
Ønsker dig og en ny kat alt godt
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/frigivetdyralle?openform&exp=d20244834f176904c1256fff00626373
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : sankiks

Dato : 29-08-10 18:07

hej gwh ja det var hårdt at aflive ham, men de gav ham ikke mange chancer for at overleve han havde meget vand i lungerne , og det ville komme tilbage sagde de øvv

Kommentar
Fra : sankiks

Dato : 31-08-10 18:13

hej gwh tak for din kommentar, jeg har set på en kat på et dyreinternat vil prøve at kigge nærmere på det, hilsen sankiks

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 03-09-10 02:32

Hej Sankiks
Håber at det lykkes for dig igen at få en dejlig kat, det koster jo noget at få en kat fra et internat, men så har du også mulighed for at vælge en kat der passer til dig, killing eller lidt ældre kat, fordi de søde medarbejdere kender kattenes personlighed og de er neutraliseret og raske, så pengene er givet godt ud, ikke mindst fordi der sidder så mange katte og venter længselsfuldt på at få et godt hjem og et rart menneske og nusse med.
Min ældre mor mistede selv en elsket kat en lørdagaften og sorgen var stor, men jeg insisterede på at vi allerede om Søndagen kørte på internatet og der fik hun med personalets hjælp den dejligste kæle kat på 1 1/2 år som hun kunne tage sig af og lige siden har de 2 været tæt knyttet til hinanden, de har det bare så godt sammen. De penge var rigtig godt givet ud.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 03-09-10 09:49

Jeg vil gerne sige tak til dig gwh på alle kattes vegne !

Mvh Christa
en STOR katte elsker

Kommentar
Fra : sankiks

Dato : 03-09-10 11:55

hej gwh havde ellers kig på en kat men den blev desværre solgt før jeg fik fat i den jeg må bare lede videre øv hilsen sankiks

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 03-09-10 13:10

Tusind tak Christa.N for dine søde ord

Kære sankiks du skal bare tænke på at den kat du ikke fik, den fik også et godt hjem, så kan du finde og vælge en anden sød kat og så er der pludselig 2 katte der fik / har får et godt hjem
Ønsker dig held og lykke, der er helt sikkert også en sød god kat til dig.
Rigtig god Weekend.
mvh. gwh.