/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
løs forbindelse
Fra : lham
Vist : 628 gange
200 point
Dato : 28-08-10 06:38

Bærbar Dell inspiron 6000
XP home edition SP3

Ca højre del af skærmen bliver engang imellem ulæselig fordi mærkelige blokke /streger flimerer rundt. Midlertidigt kan jeg få det til at holde op ved forsigtig banken /trykken /vridning der hvor skærmen er hængslet.
Der må vel være nogle kabler eller slæbekontakter "inde i de 2 hængsler "
Pc en virker eller fint kun skærmbøvl.
Nogen der har oplevet noget tilsvarende/afhjulpet fejlen ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-08-10 06:56

Slæbekontakter har jeg aldrig set til den slags. Det plejer at være et bøjeligt kabel, ofte fladkabel.
Det kan godt være blevet træt (metaltræthed) af mange bøjninger.
Det kan også have fået en dårlig forbindelse i en af enderne. Dell er jo ikke specielt fint mekanisk.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 28-08-10 07:06

transor
i så fald hvad gør man så ,kan man selv skille skidtet ad?

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 28-08-10 14:13

Medmindre du har 10 tommelfingre, kan du sagtens selv skille den ad. Har selv oplevet et par gange, på forskellige PC'er, at kabler til skærmen har været fastklemt og derfor lavet flimmer på skærmen.
Det har ikke været nødvendigt, at lodde ledningerne, så hvis det ikke hjælper at få dem lagt ordenligt på plads, kan det være en løs forbindelse, der lige skal loddes.

Du kan få hjælp til at skille den ad her: http://support.dell.com/support/edocs/systems/ins6000/en/sm/index.htm

Mvh
CiViC

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 200 point
Dato : 29-08-10 07:37

Kig på denne side, der er et must have link, hvis man selv roder (eller vil) med bærbare PC'er - http://www.insidemylaptop.com/

Søgning på siden vedr. Dell inspiron 6000 = http://www.insidemylaptop.com/?s=Dell+inspiron+6000+

Bruger denne side meget når jeg reparerer bærbare jeg ikke lige 'kender'!

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 03-09-10 06:36

Tak for svaret dogvillestar.
Har fået plastik ramme af display ramme og fandt displayest "G-punkt" hvor der der nu sidder en limklemme virker !!
Yderligere kirugi udsat til jeg er tilbage og har den stationære i reserve

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 03-09-10 06:40

- Håber du får den til at virke igen!